August 11, 2010

sekarang ni



situasi sekarang memang jauh berbeza...
kalau pergi beli juadah utk berbuka puasa
memang terasa perbezaan harga tahun ni berbanding
dengan tahun lepas....

murtabak kat PARAM selalunya 2 ringgit je
sekarang dah jadi 3 ringgit(aku pegi param bukit bintang..param lain tak tau harga sama ke tak)
...besarnya tak tambah pun
apa nak buat peniaga nak untung juga..terima je la

makanan lain tak perasan... tips kalau nak
pegi PARAM.. pegi time mmg dah nak
berbuka.. baru beli..kalau pegi awal2
banyak benda nak beli.....hehehehehe

p/s: PARAM= pasar ramadhan

6 comments:

Ras Raka said...

kalau harga barang tak naik, peniaga pun tak tekan pembeli. aku dah ada orang yang nak aku salahkan.

kuntumz said...

aku tak berpeluang lgi g param...balik keje kelam kabut kat dapur..yg g param laki aku jer...
tpi mmg pun, smlm beli mertabak gak harga 2.50 tpi kecik dan tak sedap...
mmg tak kan beli lagi kat org tu..

besi said...

ras raka.. hmmm siapa tu? hehehe

jia... hari ni boleh kot pegi param...

eddie dewanaga said...

semuanya naik tahun ini, rakyat didahulukan kata tok Najib.

Anonymous said...

sekarang ni semuanya mahal! padahal harga minyak, gula dan gas tak naik tapi hanya diselaraskan.

menteri dah bagi amaran! tapi peniaga2 ini degil nak juga untung banyak.

BESI - tinggal di KL, merungut murtabak mahal tapi kecik, macam mana pula orang susah yang anak ramai berbuka puasa?

besi said...

bro.. entah la...

anon..payah tu, kalau kat kg senang sikit...kalau nak cari lauk pegi sungai boleh dpt ikan..nak sayur pegi ambil pucuk ubi atau pucuk paku..free je. kalau org kl..payah la