February 25, 2011

dua pesta



pesta jika dilakukan dalam jangkamasa yg tertentu (seperti setahun sekali)
amatlah menyeronokan.... tapi jika kerap pesta diadakan
makan keasyikan dan keterujaannya akan berkurangan dengan sendirinya...

tidak dapat tidak pesta pilihanraya kecil(PRK) kali ini semacam
sudah hilang kemeriahanya... MERLIMAU dan KERDAU.
bagi ahli2 politik,dan pencinta politik PRK adalah satu peluang
dan ruang untuk menonjolkan diri serta menggilap bakat kepimpinan
supaya dapat dilihat pucuk pimpinan masing2....
tetapi bagi rakyat kebanyakkan pula kekerapan PRK ini sudah
hilang serinya... buktinya peratusan keluar mengundi semakin
hari semakin menurun.....(betul ke?)

hakikat hampir 4 juta rakyat malaysia masih tidak mendaftar sebagai
pengundi bolehla dijadikan agenda bagi parti masing2. sebelum mereka
berseronok untuk berpilihanraya....jika peratusan rakyat yg mendaftar
sebagai pengundi tidak mencecah 50% dari keseluruhan rakyat yg layak...
di akhir nanti kemenangan sesebuah parti dilihat tidak begitu
 menyakinkan rakyat jelata(tiada iktiraf atau mandat yg kuat)
untuk makluman pilihanraya dimesir hanya 20% yg keluar mengundi...
lihatla apa yang terjadi kepada negara tersebut....akibat gagal
mendapat mandat yg jitu dari rakyatnya...

apa2 pun selamat bertanding kepada parti2 yg memasuki gelanggang kali ini
setiap rakyat di dua kawasan tersebut berhak mendapat wakil rakyat yg baru
selamat berkempen dan mengundi.....semua

p/s: pancing ikan lagi best dari pancing undi
setuju ke? hehehehehe

8 comments:

kuntumz said...

yop, rokok kat mult tu tetap maintain yerk..hahhahah

besi said...

jia.. fokus kat ikan la..kat rokok lak....

Nazatul shima said...

hakhak..mengundi tu tanggungjawab rakyat. memancing bulan tanggungjawab rakyat.haha..

afsal_8281 said...

toksah memancing lah buang masa je besi...
gok umah tgk tv lagi beh...
hehehe

vidadarisakura said...

errrrr.aku pun belum mendaftar lagi. hee

besi said...

shima.. memancing hobi..hak masing2 kot hehehe

sal.. tak pe kalau pancing ikan dpt hasil

vivi... awk dlm kategori 4 juta org tuh...hehehehe

Anonymous said...

pilihanraya mesti BEST kalau parti memerintah tidak gunakan jentera kerajaan dan kompenan ke-15 BN iaitu SPR telus dan adil.

kat dunia ada kuasa bolehlah eksyen tapi ingat akhirat tak?

lawan tetap lawan kat Merlimau & Kerdau!

pancing undi lagi best dari pancing ikang?

BESI - kalau nak jadi calun PAS tak boleh rokok.

besi said...

anon... calon? tak de la