October 21, 2010

ucap utama...



mendaya bangsa....
tema ucapan dasar presiden parti melayu yg terbesar

aku tertarik dengan fakta yg diumumkan...
perkara2 seperti 153, 159 , 3 , 160 dlm perlembagaan
ada perkara asas yg sukar utk diubah melainkan dgn
persetujuan majlis raja2....

so... hujah mengatakan pihak sebelah sana nk
mengubah dasar2 perlembagaan yg menjadi umpan
dikampung2 sudah tidak lagi relevan lagi...
cari hujah lain lepas ni k....


p/s: gadis yg dilaorkan hilang sebenarnya melarikan diri
dan bekerja di bukit bintang... hehehe kalau x nak kawin
cakap saje la...tak payah la lari2 wat pening kepala org je... 
budak2 sekarang pelik...aku menengoknya

7 comments:

vidadarisakura said...

hujah sekarang ni mesti mau mantap. ;)


padahal xtahu pun pasal benda tu.hee

kuntumz said...

yop, tulah...bdk2 skrg suka bgi msalah..ank2 akan dtg mcm mana lah plk ragamnya kan??
nauzubillah hi min zaliq

Anonymous said...

berjuang utk bangsa, takan pergi mana pun, perjuangan mestilah kerana Islam.

siapa nak ubah perlembagaan, tu semua mainan orang yang takada akal? apa yang rakyat nak adalah pengagihan ekonomi yang tak berlandaskan kroni, polis yang tak rasuah, hakim yang telus, spr yang bebas, media yang yang dikongkong, masalah sosial yang ada penyelesaian cara Islam, sistem pendidikan yang mantap, agama Islam diperkasakan DLL.

budak yang lari tu adalah sebahagian daripada masalah yang dihadapi oleh rakyat 1Malaysia sekarang - SAKIT JIWA/MENTAL

BESI - budak tu boleh tahan CUN, bolehlah masuk meminang?

besi said...

vivi... kamu ni, comel je...hujah mesti kuat ya...heheh

jia... budak2 sekarang kena didik elok2 la caranya...

anon..aku lak..kena usha awek yg lari tu..dia ada tunang la..

DrSam said...

bercakap dengan melayu baru mesti ada cara dan rentak tarinya. Tidak boleh lagi mengikut cara lama sebab melayu baru merasakan diri sudah bertamaddun dan maju ke hadapan. Oleh kerana terlalu mengejar untuk menjadi melayu baru dan melayu bertamaddun lah akhir-akhir zaman ni banyak kisah dan cerita zaman jahiliah timbul kembali...buang anak, masalah moral, isu agama dan bermacam-macam lagi cerita yang tidak lagi menjadi halwa mata dan telinga.

Semoga Melayu baru tidak lupa yang hidup ini hanya sementara dan semuanya akan jadi tanah belaka...

♥ Vee Violet ♥ said...

hee hee... die saje nak main2 tue besi... :)

besi said...

dr sam...setuju, melayu baru ahklaknya mesti baik dan berjiwa besar...ruh islam ada dlm jiwa melayu
hendaknya...

vee... cian tunangnya, kalau x nak ckp la siang2 ni main lari2 lak..
heheheh