June 29, 2010

dalamnya


defenisi

ulama.. adalah berasal dariperkataan arab yg berkmaksud
seseorang yang mempunyai pengetahuan atau kepakaran
dalam sesuatu bidang.... oleh kerana masyarakat malaysia
lebih memahami bahawa ulama ini lebih merujuk kepada
org2 yg berpengetuahan dlm bidang agama islam sahaja.

ummaraq... juga dari perkataan arab yg merujuk kepada
ketua negara, negeri, daerah, kampung atau lebih tepat
ialah org yg memegang kuasa..(pemerintah)

isunya hampir 40 org ulama baru baru ini telah mengistiharkan
diri mereka utk memasuki politik kepartian. iaitu dengan menyerahkan
borang kemasukan parti UMNO.
seperti yg kita tahu... umno ialah tulang belakang BN, dgn kata lain
umno parti yg sebenarnya yg memerintah negara kita. dengan kemasukan
ulama2 muda ini diharap dapat membatu kerajaan (ummaraq) dlm mentadbir
negara.(harap2nya la). kita kena berlapang dada dengan tindakkan ulama2
muda ini... mungkin mereka ingin berdakwah dari dlm...kita kena ucapkan
selamat berjaya kepada mereka.

p/s: teringat tahun 1980an ada seorang hamba Allah
nak membersihkan dari dalam.. tapi malang dia yg
kena bersihkan...seronok tgk politik, penuh
dengan keseniannya

9 comments:

miEz haNeM said...

cgg dapat info..
tq :)


bila habis world cup..mesti encek besi tido ngan cukup:)

LotsOfLove-Pearls said...

besi,
moga apa yg kita harapkan, mereka juga mengharapkan.

dunia Oooo Dunia

afsal_8281 said...

emmm aku harap pun gitu gak besi dgn kemasukan ulama2 ini dpt membaikpulih parti itu...

jgn pulak jd mcm ulama2 yg sebelum ini dorang lak yg terpesong dek taksub pd nama, pangkat dan darjat...

♥ Vee Violet ♥ said...

betul tu. semoga dgn kemasukan ulama2 baru parti itu semakin bertambah baik kempimpinannya...
:)

Anonymous said...

Definasi ulama adalah orang yang berilmu dan berpengalaman semestinya yang berumur (tua). Kalau yang muda itu layaknya dipanggil ustaz saja bukannya ulama.

Asalnya kecoh 100 ulama, lepas itu 50, last kali tinggal 40. Betul ke 40, dengan ceritanya 16 saja?

Kita tunggu ke mana destinasi Dr Asri Zainul Abidin - bekas Mufti Perlis?

kuntumz said...

yop thnks for info....(sari berita pntg)hehehhee

dah tak der citer bola dah ker yop...

DrSam said...

paling bahaya kalau ular dalam semak...silap terpijak sah kena patuk.

besi said...

cik gula...betul tu

lol.. biasa2 je

afsal.. berbaik sangka

vee.. hmm sorry hari ni cite politik..

anon.. tak nak bermain dgn angka
kalau dr asri masuk camne?
berlapang dada...

jia.. cite bola masa final nanti je
sbb england dah kalah

dr sam.. heheheh bahaya tu

Anonymous said...

apa yang boleh dilakukan oleh para ilmuan yang masuk parti itu?

ramai yang dah tersungkur - ust nakhaie, dr mahshitah, ust amran kasimin, ust kapten najmuddin, ust brigadier jeneral zainal, dr abdullah mat zain, ust general khir dan ramai lagi.....