July 19, 2010

selaraskah kita?



5 dalam satu...
melaraskan apa yang perlu...
utk masa hadapan katanya...
harus berkorban bersama sama

realisasi katanya...
utk menerangkan apa yg kabur
jangan gusar dan gundah
kita berada dlm alam realisasi
bukan fantasi....bukan fantasi

diabetis...a.k.a kencing manis
musuh utama umat malaysia
mesti diperangi..dgn jelas...
utk kesihatan umum katanya...

inflasi....?
mana ada..... tgk rekod bank negara
dr zeti tak de umumkan apa2...
indeks pengguna masih normal
macam biasa katanya........

apa lagi nak dikata
jimat cermat amalan mulia
tepuk dada tanya selera
aku malas hendak ke jalan raya
tiba masa....tau nak buat apa...
faham faham saje la....

p/s: puasi saja.saja...
jangan ambil serius sgt
saja saja katanya

5 comments:

♥ Vee Violet ♥ said...

hehehe...
betul...
puasa aje... :)

Anonymous said...

Small Matter, rakyat bawahan tak perlu panik - kerajaan 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

Harga petrol, gas dan gula tidak dinaikkan hanya diselaraskan oleh kerajaan kita, untuk kepentingan rakyat. Duit yang dijimatkan melalui subsidi ini akan dipulangkan balik kepada rakyat dengan projek2 Mega.

Rakyat harus ubah gaya hidup dan berjimat cermat untuk bersama2 dengan pemimpin kita menuju status negara maju pada 2020.

WAWASAN 2020 akan berjaya, MALAYSIA BOLEH!

Anonymous said...

1. At on time Malaysia was the largest producer of tin, rubber and palm oil.

2. 29 largest economy in the world.

3. Countries by GDP (IMF 2009) - Rank 30.

4. Malaysia is the world's 8 largest holder - Natural Gas Reserves.

5. 2nd largest exporter of liquefied natural gas after Qatar in 2007.

6. Malaysia's oil reserves are the 3rd highest in the Asia Pacific Region.

Semenjak Merdeka duit banyak2 hasil timah,getah,sawit dan balak pegi mana?

Duit Petronas yang berbillion pegi mana?

Kenapa Singapura yang tidak ada apa-apa hasil semulajadi, boleh maju dan taraf hidup rakyatnya tinggi? Adakah pemimpin2 mereka cerdik & pandai menguruskan ekonomi?

Malas nak komen........... BESI tolong komen sikit.

Cikgu ILi said...

Siapa ye anonymous ni..teringin nak tau..

besi said...

vee.. ya la puasa dah nak dekat...
jangan lupa ganti ya...

anon... wah sudah bersedia dengan fakta2 nampak?... macam mana aku nak komen sbb perdana menteri cerita ttg masa depan. maknanya selaras atau pelarasan ni utk kebaikkan masa depan... diorang semua org bijak2..payah nk komen lebih2...

ily... kena tanya org yg tulis tu la...