July 15, 2010

servis



musim raya nak dekat
so...kereta2 yg lama tak diservis
elok la diservis...kalau nak dekat2 raya ni
hargi servis mungkin luar biasa
lebih baik buat sekarang...

knp masa nak dekat raya org servis kereta?
1. jarang balik kg la tu..nk jalan jauh kete kena elok
2. jalan sesak melampau... ketahanan kereta diasak
dng luar biasa..oleh itu mesti dlm keadaan mantap utk
menghadapinya...
3. tak nak berasap ditepi jalan...tak raya la..
4. jangka hayat servis selalunya setahun...so
mmg timing raya org servis kete...ngam setahun

mari kita ubah kebiasaan ini...mari kita servis kete
sebelum bulan puasa dan bulan nak raya...
macam mana? ok tak...

p/s; hari sabtu nak servis la...

6 comments:

Miss Izah Mohamed said...

baru je servis kete last week.. heheh

Anonymous said...

cadangan ok, tapi biasanya tunggu dekat nak balik kampung baru buat major servis. nak buat macam mana duit tak cukup, tunggu bonus raya baru boleh servis.

maklumlah sekarang ni kos hidup tinggi, semuanya mahal tapi gaji tak naik, naik pun sikit. gaji minimum pun sampai sekarang kerajaan tak lulus. MTUC & CUEPACS dah lama minta, tapi tak di layan!

servis diri kita jangan lupa, RAMADHAN tinggal 26 hari lagi!

♥ Vee Violet ♥ said...

waahhh... tak lama lagi nak puasa dah...
huhuhu

besi said...

miss izah... bagus, camtu la

anon... bonus? based on KPI kot
hehehe.. puasa dulu baru raya tul tu

vee.. mmg la, masa tak menunggu kita sekarang ni

Cikgu ILi said...

Aku baru je servis hari rabu...major servis pulak tu..ni la tanggungjawab bile dah ada kete.
Bila beli best je..masa drive best je..bila nak servis tak best.

besi said...

ily... biasa la tu..heheheh