March 18, 2009

etika

etika.....
kata orang ia merujuk kepada
tatacara perilaku seseorang yang baik
atau mengikut lunas2 peraturan dan undang2
sesebuah organisasi.....
itu makna etika yang aku paham.....
jika seseorang itu, didapati melanggar etika
sesebuah organisasi dan telah disiasat...
serta didapati bersalah...maka tindakan boleh
diambil kepada seseorang itu......(yg dituduh)
ini pada kebiasaanya......
namun, apabila seseorang itu didapati
bersalah melanggar etika sesebuah organisasi
dan tidak dijatuhkan hukuman....hanya warning
tanpa hukuman, ini akan menimbulkan cakap2
bahawa organisasi itu tidak BERETIKA
kami semua boleh melihat
kami semua boleh mendengar
kami semua boleh berfikir
kami semua boleh membuat keputusan...
tepuk dada tanya selera...
terlajak keputusan...amat sukar
untuk dibetulkan
ya........Malaysia Boleh
p/s...pic atas tak de kena mengena ngan tajuk ni..
aku je suka tgk pelakon nie...hehehehhe

14 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Etika..
Etika..
Etika..

Nama tu cam chantik plak ea..
Kalau tak beretika terjadilah isu nak Hina Sultan..
Yang tu plak nak wat per?
Huhu..
Thanx for ya support besi..

besi said...

LOL....ada beza...etika ngan jenayah....isu hina sultan kes jenayah....isu etika..isu dalaman organisasi...itu je

shi3la said...

hermmmm...salam kenal dr sy..perpon sy suker gak pelakon tuh..tp lately cam dah senyap jerk diyer kann..

ciK LyndaWawa igUana said...

good!..hehehe....
mo award jugak...

besi said...

shila...entahla...mana hilangnya baizura kahar yg cun tue...dengar cite nak kahwin dah...sbb tue senyap je

besi said...

cik lyn...nak award? alahai kita tak pandai la nak wat award2 nie, nanti2 la k.....apa2 pun utk cik lyn tq..sbb bagi award..heheheh...

manje said...

etika tu... em...
perlu utk panduan kite lebih berdisplin dan beradab...

sis_nita said...

muka diyerr ni aderr iras2 acha septriasa..

besi said...

manje...kita setuju dengan pandangan manja...


sis_nita....salah muka acha yg sama ngan muka baizura....bukan muka baizura sama ngan acha

eddie dewanaga said...
This comment has been removed by the author.
eddie dewanaga said...

organisasi ini bermasalah sejak bekas presidennya mula mencipta masalah... gua tak penah berkenan dengan bekas presiden itu dan bakal presiden yg sorang ini nanti...

politik wang dari bakal calon timbalan presiden... dari negeri yg menganugerahkan org dari benua keling itu darjah kebesaran negerinya... gua memang tak suka dari dulu!!

semoga semua rakyat jelata diberkati dan dilindungi Yg Maha Kuasa... limpahkan kami rezeki dan elakkan kami dari pemimpin2 durjana... Amin.

Bro, Baizura nak kawen???
dia tak bilang gua pun...???
hahaha...

besi said...

bro eddie....aminlah hendaknya...semoga semua pemimpin2 kita berahklak mulia...

bro...baizura nak kahwin? aku tulis je...tapi dia dah senyap sekarang nie...artis pompuan kalau senyap2 tue...paham2 je la...

Y E R N ain said...

x hbs2 lg dgn baizura kahar....
go fazura!!!

besi said...

yern ain.....kenapa baizura cun?