March 13, 2009

hujan

kl sekarang dilanda musim hujan
hari hari hujan.....terutamanya petang
pagi tadi pun hujan.....
agaknya dah memang musim hujan bula nie.....
aku masa kecik, suka main hujan....
ok je...tak de pening2 kepala atau demam...
mmg mak aku marah....tapi syok punya pasal
main jugak.......tapi tak la sampai demam pun...
tapi sekarang nie...aku kena hujan sikit je
badan dah rasa lain.....kepala pening2
semuanya tanda2 nak demam.....padahal
bukan kena banyak pun....sikit je
ini menimbulkan persoalan...adakah hujan dahulu
tidak menyebabkan demam...dan hujan sekarang
boleh mengancam kesihatan......
atau pun...adakah antibody org2 sekarang tidak
sekuat org dulu2 yang tahan kena hujan....
maknanya org sekarang lemah...kena hujan pun
nak demam.........
hujan oh hujan engkau umpama mutiara...
hadirmu memberi rezeki kepada sekian alam

14 comments:

a.b geldofg said...

aku pernah mredah hujan pada satu negara yg tiada pcemaran udara....kepala aku tk pening...aku tk demam

besi said...

bro...bukan negara nie ke? alahai kan best negara kita dpt jadi camtue

ciK LyndaWawa igUana said...

jgn main ujan..
nanti demam..

DrSam said...

memang tepat pemerhatian tersebut. Pencemaran menjadi punca utama - hujan asid. pencemaran juga merendahkan tahap imuniti/pertahanan badan dengan radikal bebas yang berleluasa disekeliling kita.

Saya pun begitu juga. Ingat kebal dengan hujan sebab kecil-kecil kalau main hujan tak ingat rumah. tapi sekarang kena sikit mesti berdenyut kepala.

besi said...

cik lyn...cakap mcm ibu2 je...hhehehe


dr sam...maknanya hujan dulu kurang tercemar seperti hujan sekarang...bahaya nie

eliza said...

kna hujan lepas tu demam lagi aku suka. ada alasan aku tidak turun kerja..iya lah aku kan sakit...hehe

eddie dewanaga said...

hujan itu rahmat, sejuk beb... tido pun terlajak, terbabas...!

malam ni jgn lupa, Man U jumpa Liverpool... biar melingkup 2-2 sekali... Oops!!

kita jugak yg untung, bro..!

Y E R N ain said...

hujan best utk tdo.
tp x untk berjalan2 melihat alam.

ashley said...

betul la..
kena hujan macam nak demam kalau tak terus mandi bila sampai rumah..
berdenyut kepala otak..Migrain.

besi pun kalah jugak kena hujan?

he he he

besi said...

bro eddie...hujan mmg rahmat...mkayu dimalukan ditempat sendiri heheheeh


yern ain....heheheh...tido je

ashley...besi pun manusia biasa sahaja...

LotsOfLove-Pearls said...

Besi..
Hujan memang menyakitkan..
LOL kalau kena hujan pasti pening.
seram jer kalau kena hujan..
dulu2 plak xsure tapi now memang pening..
Hujan karang ni dah tercemar..
xbesh main hujan dah..
nnt sakit..

besi said...

LOL lama tak dengar citer...lepas nie jgn cuba nak main hujan...heheeh

vidadarisakura said...

aku suka mandi hujan dirumah!

best!

besi said...

vi...kat umah air paip..tak de halnya