June 3, 2009

Asia Timur

semua orang tahu...........ekonomi tengah sakit
semua orang tahu...........kadar pertumbuhan dunia dlm tahap negative
semua orang tahu...........kita tak mampu untuk belanja lebih dari pendapatan kita
semua orang tahu...........kita tidak mampu untuk menaggung satu lagi perang.
tapi disebelah timur kita suasana, bahang atau aura perang sedang di marakkan....
kita semua sudah tidak mampu utk melihat pembunuhan beramai2 lagi.....
yang diancam........dan yang mengancam........semuanya sama.....dari ras yang sama
cuma dibezakan dengan geografi sahaja....utara dan selatan...............
kalau berlaku.........maha dahsyat......
ini perang bukan perang biasa....senjatanya semuanya canggih2....
sekali letup 5 hingga 10 ribu nyawa akan melayang.........
dunia tak mampu untuk melihat lagi.........kesangsaraan..........kesedihan...
dunia siapa....kalau bukan dunia kita....
aman dan sejahtera la hendaknya........

9 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

hye besi...
lamanya x melawat besi.
hehe...

LOL ok jer.
besi?

harap2 xder perang...
sudah2lah..

besi said...

LOL...ok...bagus la...besi macam biasa je....
betul cakap LOL jgn la ada perang lagi

sis_nita said...

haaa.. lama ko ilang.. ko wat majlis ehh.. hehehe!

yerrlaa.. dah tak sanggup rasanya nak nengok mangsa kekejaman perang2 nehh..

eiza in the house.. said...

hai besi..
seronok tak cuti2 msia tu?
cmne nak bg aman dunia nie ekk..
semua bercakaran sesama sendiri..
rimasla cmnie..

besi said...

sis_nita...majlis org lain...
aku belum,,, kena doa..semuanya aman........


eiza...cuti adalah best..boleh merehatkan minda dan badan kita..
cuti2 la.......ya la semuanya kena berusaha utk aman.......

Y E R N ain said...

hanya mampu berdoa utk kesejahteraan mereka.

besi said...

yern ain...peace........

eddie dewanaga said...

bukan saja korban nyawa, bumi ini turut bakal binasa... peperangan era baru, persenjataan elektronik, penggunaan bahan2 kimia...

dunia akan hancur!

besi said...

bro eddie..marilah kita berdoa utk mengelakkannya..