June 22, 2009

serangan gelombang ke 2

nak kena ada lampu ajaib ke?
mula2 negara kita masih mampu
menepis atau menghindari gelombang
pertama H1N1 nie.....
kiranya masih terkawal.....
rakyat masih kurang terdedah...
dengan bahaya penyakit ini...
kalau nak kena pun.....orang yg baru
balik dari oversea..............
tapi sekarang sudah ada kes
penularan tempatan......
maknanya kat sini pun leh kena
H1N1...tak payah pegi oversea....
ini bahaya, sebab kita kena lebih
berhati hati........terhadap wabak ini....
dengar maklumat ada beberapa sekolah
akan ditutup, akibat dari masalah ini....
susah , risau, semuanya ada sekarang ini.....
serangan gelombang ke 2 ini perlu ditanggani
dengan lebih teliti dan teratur.....
segala perancangan atau hebahan hendaklah
dilakukan dengan cepat, ini penting
supaya rakyat tidak tertanya2.......
semoga Malaysia akan selamat
dlm menghadapi bencana ini....
teruskan usaha pihak2 yang
bertanggungjawab.....kita rakyat
kena ikut segala arahan dan panduan....
yang telah digariskan..........
SELAMAT HENDAKNYA

8 comments:

sis_nita said...

kat tmpt keje akak ni pon.. tgh berjaga-jaga.. sebab aderr dua big bos kitaorang dari Amerika Syarikat..

aderr ura2 nak laksanakan pemakaian mask.. huhu!

eddie dewanaga said...

kebersihan membendung segala macam penyakit, bersih jiwa, bersih hati dan bersih zahir...

besi said...

sis_nita...jaga2


bro eddie...insyallah...selamat jika mengikut segala panduan..

eiza in the house.. said...

takutnya..dr luar ada serangan..dr dlm pun ada juga..:(..mintak dijauhkan la..amin.

LotsOfLove-Pearls said...

Risaunya..
tambahan plak LOL kurang sihat now..
ish...
mintaklah dijauhkan....

and dear besi..
nnt dtg blog LOL ok..
ada award utk besi...

thanks for all da info..

besi said...

eiza...hati2

LOL....award...ok tema kasih ya awak....

afsal_8281 said...

tu yg aku bengang kat family
yg gi bercuti kt australia tu
kerana dorg dah sekolah ditutup
dah berjangkit kt org lain
mmg ba alip ba ya la dorg ni...
nak kata buduh leh gi cuti kt oversea
tak faham aku
da sah2 tau benda tu berjangkit
jgn la cari penyakit
mmg ba alip ba ya la...
huhuhu

besi said...

sal...sabar sal...nak wat camne...penyakit mmg mudah berjangkit...