February 20, 2009

dunia

baizura kahar...cun la dia pengangguran sudah meningkat.... menurut kementerian sumber manusia masuk bulan febuari ini..sudah hampir 85 ribu orang telah kehilangan kerja.... masalah nie..........bukan pasal org hilang kerja sahaja tapi masalah jenayah telah meningkat.... kenapa jenayah meningkat? sebab org tak de kerja untuk tampung kehidupan harian... rompak, samun, ragut, dan pecah rumah semakin berleluasa...... amat malang kehidupan org awam akan sentiasa dlm kebimbangan..... pihak polis perlu menumpukan perhatian kepada kes2 jenayah dan kurangkan kes untuk menjaga orang2 politik... orang2 politik pun sama jgn byk menimbulkan masalah kepada polis.... keamanan dan keharmonian amat penting didalam sesebuah negara.... harian hidup manusia semuanya dipengaruhi dunia

18 comments:

Y E R N ain said...

lisa surihani lg cun!

pengangguran meningkat, sbb:
MELAYU MALAS!
maw kerja senang.. jd pergila merompak..nmpk mangsa,nmpk duwet.. kn senang.. x pyh susah2 belajar tinggi2.

MELAYU MALAS!
jd despatch pn ok la... yg penting gaji halal.. memg la halal! tp anak bini ko x dpt tertanggung dgn kerja cm tu.. in d end, ank terlibat dadah.. pas tu bising2 slhkan kerajaan x bg peruntukan..

lagi satu, memilih sgt kerja.. klu da kurg pndidikan, carik la kerja setaraf.. jd buruh,maid,cleaner.. tidak la kebanjiran PTI d Malaysia.
kurang jgak episod BERSAMAMU d tv3..

lalala~

ab geldofg said...

negaraku tanah tmuntahnya isi perut ku

LotsOfLove-Pearls said...

Tetiba aku nak kata..
Dynas lagi Cun!..
hahhaa..
Takut nak menganggur..
keja jer ar..
Ramai yg tanya LOL bila lagi nak cari kej alain tapi LOL jwb jer nak keja, utk pengalaman lebey then cr keja lain..
Tapi LOL sebenarnya xsuka berenti-renti keja..
ngeeeeeee..

besi said...

yern ain...melayu kena berubah la
camnie... tak baizura lagi cun


ab geldofg.... jgn la muntah nie je negara kita

LOL... tak pe la..masih ada keje kalau kena berenti camne? tak..dynas tak cun baizura kahar lagi cun heheh

apisz said...

YERN ain lagi cun!!! wakakakaka...



salah siapa klu menganggur?? tepuk dada tanya hati

eiza in the house.. said...

apakata buat projek tanam anggur kat belakang umah, ternak ayam kg ker..ayam utan ker...ha kan senang menabur budi dekat tanah n haiwan..ada setuju tak?

eiza in the house.. said...
This comment has been removed by the author.
besi said...

apisz... hmmmm, woi baizura kahar la..yg lagi cun..heheheh


eiza... banyak2 projek pun kalau tak de demand tak leh jalan...heehhe

eliza said...

aku lg cun dr baizura...

lalalala

ab geldofg said...

ko memang cntik iza...cuma ko kuat mnagis je

besi said...

ab geldofg....ehehhehe mmg la eliza lagi cun...

eliza said...

aku tau....hahaha

ab geldofg said...

tapi dia kuat mnagis.....tk larat aku...manja sgt2

besi said...

eliza ngan geldofg...cepat2 la umum bilanya lagi? hehehhehe

ab geldofg said...

aku akan umumkan pasa 29/2/2009 ni hehehehe

besi said...

eliza ngan ab geldofg tahniah utk korang berdua

eliza said...

hamboi2...sesuka hati jak anda berdua merancang tarikh ya...
29/2/09 tunggu la smpai keluar tanduk..lalala

vidadarisakura said...

nasib baik aku sekadar comel sahaja.


llalala