February 24, 2009

politik sikit..hehehe

ekonomi gawat sikit sekarang nie
pekerja pun ramai dah kena buang...
hmmm itu semua orang dah tahu...
politik, hehehehh mmg gawat jugak....
aku, tak tau la suka la tgk2 berita
baca2 paper pasal kenegaraan nie...
maksudnya politik la....
7 hb 4 2009 akan ada 2 pilihanraya kecil
kat bukit gantang ngan bukit selambau....
kat selangor bukit lanjan status masih belum diketahui lagi...
samar2 kata orang....
tadi aku tgk berita, akan ada satu lagi pilihanraya
kecil, tapi kali nie kat negeri sarawak....DUN batang ai..
dimaklumkan adunya telah meninggal pagi tadi....
maknanya ada pilihanraya kecil.....
rasa aku la, nanti sapa2 nak jadi calon masa
pilihanraya umum kena tunjuk report kesihatan
kat parti masing2 la...sbb nanti asyik kena pilihanraya
je.... ya la ajal maut ditangan tuhan.... kita manusia
hanya merancang....tapi Allah yang menentukan...
selamat mengundi kali kedua untuk kawasan2 yang terbabit
tunaikan tanggungjawab anda dengan bijak....

16 comments:

eiza in the house.. said...

betui la besi..eiza setuju..sapa2 yg berpenyakit tidak dibenarkan menjadi calon..tak pun melimitkan had umo..hehe..ok tak cdgn eiza nie?..kecian kat SPR..

besi said...

eiza...kita setuju ngan cadangan eiza...heheheh mengamukla org2 tua dlm parti nanti heheheheh

ab geldofg said...

bguslah ramai ahli politik mati.....bnyak lah anti pmbangun mgejuk kt kg2 tu......untuk pncing undi

eiza in the house.. said...

besi
- kalu cmtu jom usul kat parlimen..hehe..boleh tak ab?

besi said...

ab geldofg... pembangunan mee segera selalunya rugi dari untung heheheh...

eiza....nak masuk parlimen kena menang pilihanraya dulu la...

ab geldofg said...

tkdanya untung...rugi semuanya...depa tu yg untung

besi said...

ab geldofg....bro lu tak nak jadi depa ke? kan selalu untung jadi depa....hehehehe

eiza in the house.. said...

yer ker..kene lawan2 n menang2 dulu ek..igtkan pkai org dlm tadi..:)

besi said...

eiza...org dalam? takleh pegi jauh la hehehhehe

DrSam said...

Batang ai, bila disebut berkali-kali buat kami selalu tergelak-gelak (kat sana ada estet getah baru).

Bila buat pilihanraya kecil ni selalu hati jadi gundah gelana, sebab bukan sikit duit mencurah-curah mengalir nanti. Duit mana...duit Rakyat! Patut main Lap alip tam plom aje pilih calon ni. Jimat sikit.

besi said...

dr sam...kalau sebut lama2 jadi batang air kan... heheheheh

nak wat camne itu la prosesnya...

Y E R N ain said...

kena ambek MP semuda Khairy Jamaluddin kot?
haha!

LotsOfLove-Pearls said...

Pilihanraya lagi..
soal nak nunjuk laporan kesihatan tu, susah plak coz even dlm laporan sihat tetiba dah meninggal.
betullah kata besi..
ajal maut di tangan TUHAN..

besi said...

yern ain....minat kat KJ ke?

LOL...itu la, tapi kena rancang dulukan...

Y E R N ain said...

semestinya! hahaha.

besi said...

yern ain... peminat KJ rupanya..ok la tue...