February 5, 2009

kerajaan Perak......

pejabat sultan negeri Perak telah memaklumkan
keputusan Sultan Perak
bahawa Dun Perak tidak akan dibubarkan...
aplikasinya... kerajaan PR telah jatuh secara rasmi
dan Bn akan mengambil alih kerajaan Perak...
kemelut politik di negeri Perak, boleh dikatakan
telah tamat....
satu je yang aku minta...parti parti politik
janganlah menyalahkan paduka Sultan Perak...
ini kerana, Sultan Perak jugak terikat dengan
perlembagaan dan Undang undang Tubuh negeri Perak...
Kepada PR...pihak kamulah yang tidak menjaga
ahli ahli kamu dengan betul sehingga sanggup melompat...
kepada BN ... pihak kamulah yang mencuri undi2 rakyat
perak yang telah memberi kepercayaan kepada PR untuk
memerintah negeri Perak...
dalam situasi ini, kedua dua pihak hendaklah berhenti
sejenak dalam berpolitik.....utamakan rakyat negeri Perak...
kepada Tuanku...kami rakyat biasa dibawah pemerintahan
Tuanku menerima apa sahaja keputusan Tuanku.... Daulat Tuanku
berhenti sejenak...kepada semua...
tunggulah pada PRU yang ke 13 nanti...
rakyatlah yang akan membuat keputusan semula...

4 comments:

mySmartAir said...

Apa dah jadi ni Yop. Yang jadi mangsa adalah rakyat Perak yang dah sah memilih PR tuk memerintah. Skarang najib yang terkenal dgn "Penculikan, Ugutan dan Tawaran" dah jadi otai kat Perak. Apa lagi org2 Perak? blk Peraj protes la!! jgn dok rumah main game je..huhu

besi said...

bro...sultan dah bertitah...kan
sbb tue aku kata kena tunggu PRU 13
penang lain la...tak de sultan...

main game bukan sebarang game..
kita main game strategi...
strategi penting beb....

permatang pauh punya strategi tewas
di tangan pekan punya strategi...
hakikat nie.........

besi said...

kurtkudin...tunggu PRU 13 je..itu je caranya

kurtkudin said...

apapun perkembangan di perak skrg,
suma pihak perlu bertenang..jgn tlalu emosi trutamanya bila ia berkaitan dgn sultan dan raja2 melayu..sultan dan raja2 adalah payung orang melayu..jadi tindakan
untuk menyaman sultan perak adalah tlalu melampau..perlu ada had dan batasan dlm isu ini..

Daulat Ke Bawah Duli Sultan Perak, Sultan Azlan Shah..

Daulat Tuanku
Daulat Tuanku
Daulat Tuanku

yang benar,
kurtkudin