February 12, 2009

salju or salji ?

salji...?
salju...?
salju ker salji.....
adakah mempunyai makna yang sama?
walaupun hanya huruf U dan I yang
membezakannya menyebutnya...tapi
adakah meninggalkan makna yang sama?
keliru antara salji dan salju...?

18 comments:

- - - - - - - APISZ- - - - - - - said...

hehe..aku pon konfius daa...

(^_^)

besi said...

apis...hang pun tak tau,...

vidadarisakura said...

itu gambarajah.


yakin!

besi said...

vi...betul la tu...

Roslan said...

Yop besi...

Salji = frost yang turun dari langit.

Salju = frost yang dah turun dari langit tapi jadi air bila atas tanah.

Salji = Selalu guna dalam berita ramalan @ laporan cuaca.

Salju = Selalu guna dalam ayat romantis untuk mengayat awek.

Sebab ko tak penah cakap kat awek ko :-

"Semalam berita bagitau salju turun kat London dengan lebatnya. otomatik Masa tu i dapat rasa sejuk macam salji kalau u peluk i masa tu..."

Paaannngggg!!!! lu pun kena tampar dengan awek lu.....

p/s - kalau lu ta da awek... lu kena tampar diri sendiri la...

besi said...

lan...oooo itu macam ka..ehehheh

BudAk hijAu said...

salji ade dalam peti ais aku... :P

besi said...

budak hijau...ya la ..mmg ada camne
camne aku tak nampak..
heheheh

eliza said...

salju di danau rindu... :p

ab geldofg said...

tk kisah2 mana2 pun yg pasti sejuk!

LotsOfLove-Pearls said...

Jika 'i' pergi 'u' ganti, apa akan jadi kepada salji?

ngee..

DrSam said...

perkataan istimewa dan ada 'gender'.

contoh bila perempuan cakap kat balak dia ketika merajuk "hatimu sedingin salju".

Namun pabila lelaki cakap kat awek dia ketika liburan "jom kita main salji" :)

besi said...

eliza....jiwangnya dia

ab geldofg.... betul tu

lol... i ngan u nak ganti apa?

drsam... logik gak...

Y E R N ain said...

fr information..
saljU is indonesian langauage.
while saljI is malay.

besi said...

yern ain.. betul ker?

Y E R N ain said...

its true.
tipu dosa.

Anonymous said...

SaljI --> jika berlaku di rumah I
SaljU --> jika berlaku di rumah U

Anonymous said...

jasi...panas salju = hot snow?