May 20, 2009

influenza H1N1 a.k.a selsema babi

virus nie telah menyerang manusia...
akibatnya teruk sekali...leh membawa maut
puncanya....seperti biasa....virus dari babi....
virus nie telah berjaya menyusup masuk
ke negara kita pada 13 mei yg lalu....
setakat hari ini, hanya 2 org sahaja yg positif....
yg lain2 tue masih negative lagi...........
syukur la ianya tak merebak dengan teruk
di negara kita yg tercinta nie....
tapi....virus nie bila2 masa sahaja leh masuk dan keluar
ke negara kita....kerajaan telah mengetatkan semua
pintu2 masuk supaya dapat menghalang dari terus
membahayakan nyawa rakyat negara ini...
kita sebagai org awam kena peka tentang saranan2
yg di infokan oleh pihak berkuasa..........
kita juga kena ucapkan tahniah kepada akak2 nurse
yg bertugas di pintu2 masuk negara....
berhati hati lah semasa menjalankan tugas.....
marilah kita semua berdoa supaya malaysia terus
dipelihara dari terkena penyakit merbahaya ini...

16 comments:

Vee Violet said...

scary.. yang penting sekarang semua kena berjaga...
tambah2 dgn penyakit yg mudah berjangkit and susah nak ubati...

besi said...

vee..kita dengar arahan dari kementerian kesihatan dari masa kesemasa insyallah selamat.....harap2 la

LotsOfLove-Pearls said...

Semoga MAlaysia dan seluruh dunia bebas daripada Virus nie..

Bahayanyer...

besi said...

LOl...ya Malaysia boleh...

a.b geldofg said...

harap2 menteri malaya tk lagi keluar kerana takut
jimat sikit duit rkyat

besi said...

bro ab...hehehehhe ko nie, kiri betul la...

a.b geldofg said...

kiri kanan aku bntai

besi said...

bro..ab.. tak pe yg penting rakyat didahulukan pencapaian diutamakan..
heheheh

eliza said...

kawan aku panggil selsema babi tu...pig flu..hehe hentam jak la...

besi said...

eliza...sama je...nama la apa2 pun

eddie dewanaga said...

kalau dah babi tu, nak buat macam mana, babi jugak laa... manusia yg waras sekarang ni pun berlumba2 nak jadik babi.

vidadarisakura said...

ari2 aku bersin.
tapi ndatahu kena selsema babi ka apa ni?
haha

BudAk hijAu said...

mmg babi lah virus ni...

afsal_8281 said...

selesema babi
pig flu
aku nak letak lak
khinzir flu
hii3X...

eiii geli la dok sebut babi2 ni...
busuk...uwekk
camne la ada org leh makan benda haram tu eh...yerrrkkk

sis_nita said...

setakat ni Malaysia bebas dari wabak ni.. semoga dijauhkan dari wabak2 bahaya sebegini.. amin..

besi said...

kawan2...kesimpulanya..sape yg selsema selalu baik pegi jumpa doktor....

pasal nama...kita paham2 sendiri dah la...heheheheh