May 14, 2009

laut dan lautan

dah lama rasanya tak mandi laut....
teringgin la pulak...............
laut mana yang paling best kat malaysia nie?
kat belah mana? siapa tau....utara? selatan? timur? atau barat
malaysia yang lautnya best nie?
tengok sunset....kat tepi laut mmg best la............. apa ada dengan laut jika kita tidak menjaganya apa ada dengan laut jika kita mencemarnya.... sayangilah laut (serta sungai) kita.......

18 comments:

sis_nita said...

rasanyerr belah2 timur kot.. akak kurengg skett mandi laut ni.. dah biasa mandi shower jerr.. hehehe!

yup! sayangi laut kita ehh..

besi said...

belah timur...tak penah merasa mandi lagi...satu hari nanti kena pegi nie...

afsal_8281 said...

setuju ngan sis_nita
rasana belah2 timur best la lautnye selain langkawi...

dulu suka gak imaginasi dok tepi pantai sambil tgk matahari terbenam dialunkan oleh ombak yg menghempas pantai...ahhh bestnyeee

tp sejak2 terjdnye tsunami tu ampunnn da tak imaginasi lagi dah..
takutt

T.u.Y.a said...

kat blakang umah mak aku ade laut..
best tau..
tp aku x ghairah sangat ngan laut nih,sbb kalau balik kg mesti dok ngadap laut je kan..
tapi kalau ngan sungai ke air terjun ke mesti aku jadi macam org jakun..
ko g PD pun ok2 gak besi..dekat sket..ape2 pun epi2 selalu eh..

LotsOfLove-Pearls said...

nak g Sabah nak..?
kat pulau sipadan..
tak pun kat sempang mengayau..
huhu..

besi said...

sal... suka imaginasi? langkawi dah pegi...ok la...


tuya..mesing laut cantik ke? PD hmmm gud idea tue....


LOL...sipadan mmg la cantik maklumla salah satu dari 10 pulau tercantik didunia...jauh la...hehehe

a.b geldofg said...

kalau kita tk jaga laut...dgn laut2 menteri kita sapu

afsal_8281 said...

a'a besi...
dulu ms sekolah2 suka berangan
dan tentu2 nye la time jiwa kacau kan...

alangkah bestnye kalo dpt dok tepi pantai dgn angin yg bertiup sepoi2 bahasa burung2 berkicauan pulak tu time tu matahari tgh nak terbenam kan...

emmm ni pun dok terbyg2 je...indahnya alam ciptaan-NYA

besi said...

bro ab...menteri mana nak sapu laut kita nie? heheheheh


sal...ya la...semua org suka berimiginasi...heheheh jgn berumah ditepi pantai jika takut dilanda ombak.... kata org la

eddie dewanaga said...

laut yg cantik mestilah di pulau2 belah laut china selatan...

selat melaka agak tohor dan kurang bersih.

besi said...

bro eddie..betul jugak tue...sbb selat melaka kan sibuk je....

GitaLaraPencinta said...

Selalunya kita dengar sungai yang tercemar. Laut ni jarang sikit. Tapi sekali keluar kat berita, pencemaran besar-besaran di lautan.

Betul kata LOL. Pulau Sipadan mmg cantik.

afsal_8281 said...

eh tak tak...
rumah saya bukan di tepi pantai
tp di pinggiran belukar yg menghijau je...
he3X...

en_me said...

angin tiupan laut yg sepoi sepoi ghiteww.. ehehe, salammms

eiza in the house.. said...

nak itut..nak itut..hehe

besi said...

gitalara....betul tue

sal...tepi pohon menghijau best jugak...


en_me...salammmm angin betiup sepoi2 bahasa...wah mesti best tue

eiza..nak ikut kemana? imaginasi je nie heheheheh

kueh bakar said...

laut cina selatan lah..
pantai trg..

ekekkkeke

vidadarisakura said...

laut di sabah jak la aku tahu.
hee