May 12, 2009

kena-mengena

mengantuk.............kena tido
lapar........................kena makan
dahaga.....................kena minum
letih..........................kena berehat
sakit.........................kena telan ubat
lenguh......................kena urut
ceria.........................kena senyum
marah......................kena serius
keliru.......................kena fokus
gatal.........................kena?
blur la idea hari ini.............. pening melihat isu dan masalah di negeri ku...

23 comments:

Vee Violet said...

gatal - kena garu....
blur - kena minum kopi...
hak hak hak....

sis_nita said...

bukan Vee..

blur - kena banjerr kitaorang minum kopi..

hehehe!

afsal_8281 said...

emmm gatal kena makan ubat la...
he3X...

tak sabar nak tunggu jwpn teka teki Vee tu...sapa la pemenangnye kan??

Vee Violet said...

Hahaha...
sabar sal...
=)

eddie dewanaga said...

kebenaran sudah di rungkai, keadilan tegak berdiri...

yg sah jadi menteri sudah pohon untuk bubar, biar rakyat yg pilih,

harimau dan naga atau tikus mondok!!!
kalau gatal, sapu minyak petrol dan cucuh zippo...

cik mamee monster!!!
bila nak belanja gua milo ais dinosaur!!!

Vee Violet said...

Sapu minyak petrol dan cucuk zippo?

Hahahah...
kalau Vee menang 1st Priza LIPICE contest tu cik Eddie...
=)

Vee Violet said...

Besi, sila berikan alamat anda.. hihihi...
besi kasi alamat besi kat Vee eh?
if tanak Vee reveal, besi anta comment then Vee delete comment tu. hadiah Vee kasi nanti murah jek, hope besi terima seikhlas hati...
=)

afsal_8281 said...

psssttt besi...
eh jangan lupa eh kat aku
kita kongsi tau adiah tu!!
ha3X

nak jugak!!! tak malu kan

shi3la said...

besi...ko ponn cam laki haku gak...feningggggg dok pikir masalah negeri..apelahh korunk nihh...

rilex laaa beb..

besi said...

kawan2 semua....mmg tengah pening sekarang nie...samapi komen hangpa semua aku tak sempat nak balas...

vee...esok aku kasi alamat...bukan apa lupa la...

aloy_paradoks said...

gatal- kumpul duit... kawin.

yern ain said...

gunalah vicks.
;p

budak sg perak said...

Sedih melihat negeriku Perak Darul Ridzuan huru-hara dan kucar kacir sehingga ke hari ini. Tambah malang lagi pabila Tuanku Sultan Perak sendiri dilihat "tidak mahu mendengar rintihan rakyat" yang mahukan DUN Perak dibubarkan. Ternyata, bukan sahaja puak-puak UMNO yang takut dengan pembubaran DUN, malah tuanku Sultan Perak sendiri. Apakah ini bermakna memang ada "rahsia besar" yang "tersurat" disebalik "kemelut politik di Perak" ini agaknya. Jika tidak, masakan seorang sultan yang merupakan bekas orang yang arif dalam bidang perundangan dan kehakiman tergamak membiarkan kemelut yang melanda ini. Bukankah baginda boleh mencari jalan tengah, dengan tidak memihak kepada mana-mana parti politik. Adalah lebih elok jika Sultan Azlan Shah membuat keputusan yang tidak mengecewakan rakyat dengan pembubaran DUN itu. Namun, kenapakah ini tidak dilakukan? Apakah yang ditakutkan sangat oleh tuanku Sultan sebenarnya. Jika baginda benar-benar berjiwa rakyat, maka pembubaran DUN Perak harus dilakukan segera demi masa depan rakyat. Bertindaklah tuanku,demi kesejahteraan negeri tuanku.
Daulat Tuanku.

Budak sg.perak.

afsal_8281 said...

emmm aku lagi sedih tau bila org melayu terpaksa dengar ckp bangsa lain di negeri sendiri...

org melayu mcm takde pendirian la... jdlah mcm dulu bila masing2 tegas dgn pendirian...

mcm tu la bila didalangi oleh bangsa asing...sedihhh

eiza in the house.. said...

salam besi,
hang pi mana tak ajar cheq..
lawa view pic hang tu..:)

besi said...

aloy... hehehehe


yern ain...cadangan yg baik


eiza...tue pic lama tahun lepas pegi jb la...

besi said...

budak sg perak.....entahla...sebenarnya kedua dua pihak tak nak beralah...
itu je....


sal....mmg la macam tue..sabar je la

A a D i I ? said...

gatal...... kena garu! hehe~

besi said...

Aadil....yo la..

afsal_8281 said...

takyah la pening2 besi

pening2 pun bukan kita yg leh ubah keputusan KECUALI
DUN dibubarkan kemungkinan kita boleh tlg ubah keputusan tu

kena ingat satu je
apa jua yg terjadi tu sebenarnya adalah di atas kehendak yg di ATAS tu...

KUN FA YA KUN..

besi said...

sal.......ya,saya setuju ngan sal

eiza in the house.. said...

tahun lepas ke..
masa tu kita lum kawan ekk..hehe..
klu tak, leh singgah bp tu..:)

vidadarisakura said...

gatal-kena lempang.


haha