August 28, 2009

pecat

politik negara secara tiba tiba
bergegar akibat krisis parti kedua
terbesar dlm barisan nasional (BN)
krisis menjadi ketara sehinggakan
terpecatnya timbalan presiden parti MCA
dr chua soi lek.................dari partinya
para penyokong timbalan presiden
sudah mula bersuara menyatakan
bantahan secara terbuka terhadap
tindakkan yang telah diambil oleh
majlis presiden MCA.......
aku melihat dari sudut barisan Nasional
secara terus.........ramai pemerhati politik
menyatakan Barisan Nasional akan habis
atau terjejas teruk jika parti kedua terbesar ini
berada didlm krisis secara berterusan...........
maknanya....peluang Pakatan Rakyat utk
menggantikan Barisan Nasional bukan lagi mustahil
selepas ini..............................
pemimpin2 Umno semuanya sedar
bahawa tanpa sokongan yg padu kepada
parti MCA akan menyebabkan kedudukan
Barisan Nasional akan terjejas teruk........
maka satu tindakkan pantas perlu diambil
untuk membantu menyelesaikan permasalahan
dalaman parti MCA...............
kadang kadang kekuatan dan kelemahan sesebuah organisasi
itu bergantung kepada kesepaduan gabungan tersebut
satu sakit akan menyebabkan keseluruhannya akan
sakit....................................itulah risikonya....
p/s: sorry citer politik masa bulan puasa2 nie

7 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

risau bebeno ngn politik Malaysia nie.

dh mcm2 jadi dah..

besi said...

LOL...rakyat biasa tak salah....
mereka yg mencipta masalah sendiri

sis_nita said...

parti utama kerajaan pun tak dapat nak menunjukkan rasional perpaduan terhadap rakyat..

makanyerr macam mana laa rakyat nak bersatu padu dalam memilih satu kerajaan yang telus..?

sepatutnyerr menda2 sebegini yang harus ditangani.. perpecahan.. pemecatan sesama sendiri ni bakal menghilangkan kepercayaan rakyat pada kerajaan skrg..

IT'S Me N.a.N.a said...

errr..politik nie kdg2 buat rakyat haru biru. Perkara yang sepatut nya tak berlaku pasti akan berlaku. Dan perkara yang sepatut nya berlaku. Langsung tak jadi..=(

besi said...

sis_nita...betul tue...lepas nie kena bekerja lebih keras utk rakyat



nana...itu namanya perancangan..tak jadi cuba lagi...
dah menjadi buat la yg terbaik...

eddie dewanaga said...

MCA menuju rebah...

MIC bagaikan bom jangka...

UMNO perlu buang setiap inci virus kanser ini dari merebak... UMNO sendiri pun tengah ada yg sedang selsema.

Gerakan, PPP dan yg lain-lain cuma picisan, mereka boleh jadi lalang.

besi said...

bro...kita tengok parti2 nie menari
kadang2 macam pelik pun ada...

contoh kat terengganu...umno ngan umno berbalah....nasib baik pas tak ambil kesempatan... kalau tak dah jatuh kerajaan...