August 3, 2009

gementar

satu hari......
satu jam.....
satu minit....
satu saat....
semuanya dihitung kira.....
amalan baik ataupun amalan hina
berhati hati semua.....

12 comments:

afsal_8281 said...

bukan hitungan dosa pahala je gentar
nak exam pun gentar
nak interview pun gentar
pendek kata gentar dlm semua segi

besi said...

sal...hmmm kadang2 bila kita gentar barula kita akan cuba sehabis baik...

Vee Violet said...

Yup...
teringat lagu 'andai ku tahu' nyanyian ungu...

"andai kutahu
kapan tiba masaku
ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

aku takut
akan semua dosa dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai kutahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucapkan kata tobat padaMu

ampuni aku
dari segala dosa dosaku
ampuni aku
menangisku bertobat padamu

aku manusia
yang takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga"

besi said...

vee...manusia kena selalu ingatkan mati...bukan sbb untuk jadi takut... tapi utk menjadi lebih berani...

Joe said...

sebab itu kita diwajibkan mengingati kematian.

DrSam said...

teramatlah berduka si syaitan apabila ada hati-hati insan yang mengingati mati.

LotsOfLove-Pearls said...

tersiratnya makna tapi cukup menyeramkan...

afsal_8281 said...

besi
sal kalo ingat mati kan
tamo wat ape
nak dok umah je jd mcm fobia lak

tp sesekali ingat mati tu
buat diri rasa mcm kerdil sgt2

eddie dewanaga said...

tahun 2009 ini saja gua dah hadap lebih 15 kematian. Dari arwah atuk, rakan2 hingga jiran sebelah rumah abah gua.

satu rekod!


itu blom lagi kes celebriti yg gua pernah kenal dan respek.

mati itu pasti. semoga kita lebih bersedia bila nanti Izrail memberi isyarat menandakan waktu kita dan janji kita pada Ilahi sudah tiba...

insyaAllah.

besi said...

joe..betul tue bro..kena beringat selalu...


dr sam...good info..

LOL...kena ingat selalu..

sal...alahai...knp camtu lak..kena wat biasa2 je..tapi manusia tak tau bila masanya akan sampai

bro eddie...semoga tabah menghadapi ujian...byk2 bersabar..kena rehdo bro....

eiza in the house.. said...

gentar...baru lepas gentar sbb itrview..huhu..

chantek la lampu tu besi =)

besi said...

lampu? lampu kehidupan