August 5, 2009

permatang pasir

gerak gempur.....pelakon2
politik mungkin akan berkampung
di permatang pasir......pulau pinang..........
kematian ADUN...dikawasan itu...
menyebabkan akan ada satu lagi
pilihanraya kecil di negara kita...
ayuh segera pelakon2 politik negara
mari kita taburkan pelbagai habuan kepada
hampir 20 ribu pengundi di permatang pasir
pikatla hati hati para pengundi semua....
belaila mereka....pujukla mereka semua
supaya dapat mereka memangkah parti anda...
jangan gusar ...jangan gentar...jangan kalut...
bertandingla....dengan semangat demokrasi yang matang....
p/s: jangan silap tabur...nanti
menjadi peluru kapur kepada parti anda

11 comments:

eiza in the house.. said...

jom2..g tabur pamplet..he3
ada ke?..

afsal_8281 said...

setiap kematian tu ada maksud yg sengaja DIA aturkan
kalo tak silap takat skang ni yg meninggal tu semua dari parti pembangkang kan?

dan setiap PR tu mesti parti pembangkang yg menang

so pikirlah sendiri

besi said...

eiza...tak tau la ada ke tak...?
kena pegi penang baru tau nie...


sal...2 dari BN dan 2 dari pakatan
yang meninggal semasa menjadi wakil rakyat... setakat nie, BN baru menang satu di sarawak....
dan pakatan menang semua PRK di semenanjung......
kalau nak menang kena berusaha...
itu je....

eddie dewanaga said...

membela nasib bangsa dan agama jadi wadah perjuangan.

jgn ditipu warga jelata, padah menanti di akhirat sana.

besi said...

eddie...betul tue bro..ikhlas satu lagi....

LotsOfLove-Pearls said...

alangkah baiknya kalau takyah tabur2..
takyah berlakon..
takyah belai2..
dan alangkah baiknya juga kalau org yg ditabur2 tu xyah kutip taburan..

susah..
susah..

afsal_8281 said...

rakyat sekarang dah celik politik
dah pandai nak menilai sendirik

so wahai para pemimpin
tak payah la susah2 nak kempen bagai buang duit...duit kami rakyat jelata tuh

jalankan je t/jwb anda semua dgn jujur, ikhlas dan amanah
insya ALLAH diberkati

besi said...

LOL....adat dunia LOL...terima je la


sal...itulah harapan semua org..pemimpin yg ikhlas

afsal_8281 said...

besi
masalahnye dlm dunia ni ada ke org buat kerja ikhlas?
ikhlas dlm erti kata sebenar??

wallahhu'alam bissowab

besi said...

sal...susah nak jawab tue...

Joe said...

hehe! bro, pelakon politik mmg hebat melakonkan watak2 samaran.

realitinya tetap sama. samaada rakyat yang jadi mangsa atau pemimpin yang kelabu mata.

kita pemerhati yang bijak dan kita mungkin dah tahu keputusan yang bakal muncul.