August 4, 2009

suram

hari ini...........boleh dikatakan
hari yg suram..............
suram akibat jerebu.........
suram akibat H1N1 yang berleluasa......
suram akibat kerisauan kepada 2 perkara diatas,
tapi sebagai manusia biasa...kita hanya mampu berusaha
utk mengelakkannya....
tapi tuhan jua lah yang menentukannya.........
hanya doa dan harapan menggunung
dipohon untuk menyelamatkan negara kita
dari musibah ini..............
tapi rasanya alam maya hari nie pun...
macam suram juga..............

9 comments:

Vee Violet said...

Alam maya makin sunyi bak kata LOL...
:)
Tapi Vee yakin setiap orang ada reason tersendiri or busy...
Yan penting semua saling mengingati...
;)

afsal_8281 said...

a'ah kan
hati aku pun cam suram je
aku pun tak tau sbb
sampaikan boss tanye nape muka mendung je
aku pun tak tau sbb

suram...tu ayat yg sesuai kot

besi said...

vee...betul juga tue vee


sal...suram...sesuai la kot...mana la tau ehehehhe

Joe said...

semakin banyak kematian yang didengar.

semakin gentar nak menghadapi kehidupan.

tapi kita percaya pada yang SATU.

sesungguhnya DIA maha mendengar doa2 hambaNYA.

eddie dewanaga said...

cuaca sebegini menggalakkan lagi virus2 babi tu merebak sana sini, dalam parlimen, rumah2 tumpangan, wilayah pembangunan ekonomi mahupun di stesen2 tv...

pengidap virus2 babi ini akan menyalak sana dan kesini, menegakkan benang yg basah, basah dek air liur mereka bersembur, setelah meludah beberapa kali ke muka warga marhaen macam gua, lu dan seluruh warga bumi bertuah ini.


"...kalau bukan kami yang tempang,
yang bersusah payah berkompang,
hingga menang,
hingga dijulang...!!!"

- Wings... Sakit Bantal Empuk.

besi said...

bro joe...kita kena berdoa dan berusaha....


bro eddie...adat dunia yg kuat menguasai yg lemah...tunduk tidak sama sekali

LotsOfLove-Pearls said...

Since monday LOL rasa sunyi, suram dan yg sewaktu dgnnya..

napa? LOL pun xtau..
sunyi sangat....

Yern Ain said...

jauh dr h1n1.
tke every prevention yg ada. :)

afsal_8281 said...

aku suka baca debat si eddie
walopun aku kdg2 terkelip2 bada komen2 dia
komen2 eddie sungguh tersirat
aku suka baca
tp 2 3 kali baca baru faham

almaklum
aku kan lem...