August 17, 2009

usain

mamat sorang nie memang pantas la
apa yang dia makan tak tau la...
aku ingat lagi masa awal2 tahun 2000 dulu..
rekod dunia untuk 100 meter...9.86 la...
lepas ada org pecah 9.84 la....maknanya margin
hanya 0.01 saat sahaja....
tapi mamat usain nie kat beijing hari tue dia buat
9.69 saat....tapi semalam dia pegi pecah rekod dia
menjadi 9.58 saat.... margin yang besar....0.10 saat
maknanya dia nie memang laju la....entah la
bila la pulak,rekod mamat nie orang lain boleh pecah lak....
betula org cakap mamat nie memang laju
REKOD DUNIA UNTUK SERATUS METER 9.58 SAAT

12 comments:

afsal_8281 said...

sapa mamat neh besi
tak penah tau pun psl dia
hiii3X

besi said...

sal...ala mamat usain dari jamaica
laju tue...semua org cakap dia laju
hehehehe

eddie dewanaga said...

berkat nama dia tu... Usain Bolt dari Jamaica.

Bolt - satu pancaran tenaga.

Lightning Bolt - pancaran kilat.

sebab tu, nama untuk newborn baby tu penting sedikit sebanyak utk menjana kedewasaannya.

Vee Violet said...

Selamat pagi Besi...
:)

besi said...

eddie...nama main peranan tue...
ya penting...gud info bro


vee...selamat pagi..sihat ke?

afsal_8281 said...

ooo dia ke

emmm betul komen eddie tu
nama anak ni memainkan peranan
kalo maksudnye baik...
insya ALLAH baiklah pembesarannye
ikut acuan mak bapak juga lerrr

thanks eddie

besi said...

sal...heheheh apa2 je la

sis_nita said...

laju betul tu.. huhu! agak2nyerr jamu apa laa yang dia amalkan.. kan kan kan..

maceh yerr sharing menda ni.. aku pon cam afsal. idak lerr aku tahu pada mulanyerr..

besi said...

sis_nita...benda nie sukan...sbb tue org pompuan kurang tau...tapi
rekod yg dia buat nie mmg gempak la...mendahului zaman kata org

Joe said...

memang laju tu. kalau lari tepi kita dgn kelajuan tu, mau terasa angin yang dibawa usain ni.

LotsOfLove-Pearls said...

makan apa pun tak tau...
memang laju sejak dilahirkan...

kena tanya mak bapak dier..
huhu..

besi said...

joe...bila nak lari tepi usain nie heheheeh


LOL...ya la LOL kena tanya parents dia..tapi jauh la..hehehhe