November 4, 2009

21 dec 2012

last week tgk history chanel kecoh pasal the end of world 21 dec 2012 dan khabarnya 12.nov 2009 akan ada filem berkaitan dgn...2012 ini ... ditayangkan di malaysia(leh la tgk nanti) semuanya bermula dengan ramalan Nostradamus pada 500 tahun dahulu.. dan diterangkan juga oleh kalendar kaum mayan yg hidup diamerika selatan bahawa dunia tamat pada dec 2012...(tamadun mayan ialah yg membina piramid selain dimesir) ahli2 sains moden juga mengatakan pada dec 2012 nanti satu fenomena akan berlaku iaitu matahari akan sebaris dengan pusat galaksi bima sakti.. perkara ini hanya berlaku 26 ribu tahun sekali... tak tau la semua ini kebetulan atau hanya imaginasi Nostradamus sahaja. tapi yg pasti dlm internet kecoh pasal 2012 ini. orang islam percaya akan berlakunya hari kiamat(rukun iman) tapi sudah diterangkan didalam Al-Quraan hanya Allah SWT sahaja' yang tahu bila berlakunya hari kiamat...hatta Nabi kita Muhammad SAW pun tidak mengetahuinya...dan baginda hanya mampu memberi tanda2 sahaja bila akan berlakunya kiamat dan tidak dpt memberi tarikh yg sebenarnya berlaku kiamat ini. semalam aku saja tengok kat kalender pada 21 dec 2012 nanti jatuhnya pada hari jumaat... boleh la kita tengok movie 2012 ini..tapi kat barat ada yg sudah taksub ttg perkara ini....kita org islam jgn taksub sgt k...tengok je movie tue sebagai pengajaran dan hiburan....sahaja

11 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

besi,
LOL pun pernah dengar.
kwn ceritakan..

dia kata citer tu best..

eddie dewanaga said...

proses kiamat ni bukan berlaku dalam satu hari... tanda2 kecil dan besar mulai bercambah.

besi said...

LOL...aik? kawan LOL dah tgk cite tue ke? ditayangkan serentak seluruh dunia 12.11 2009...
bila kwn lol tgk?


bro...yg pasti dunia kita sudah tua

IT'S Me N.a.N.a said...

Nana pun nak tengok juga. Tanda2 kecil pun dah nampak. Dunia akan hancur sedikit demi sedikit..
besi, takut lar pulak...=(

besi said...

nana...betul tue byk tanda2 kecil dah ada....kiamat akan berlaku tapi kita tak tahu bila...

nana dlm wayang jgn jerit2 tau..
hehehehe

afsal_8281 said...

AALLAHHU AKBAR!!!

takutnye baca n3 besi kali ni
ye ke??

eddie...
tanda2 tu sume da berlaku
dan da lama berlaku sebenarnye
skang ni tanda2 besar pun da byk kan
cthnye tsunami, tanah runtuh, gunung berapi kerap sgt berlaku

Ya ALLAH
takutnye aku...tp
masih mcm ni

besi said...

sal...gerun ke entry aku ni?

Vee Violet said...

Vee pernah dapat email review pasal filem nie...
Dah banyak tanda2 yang kita nampak.
Kadang2 Vee rasa kita ni dah macam manusia akhir zaman.

besi said...

vee..mungkin ya mungkin tidak..pasal kita umat ahkir zaman nie...tak pasti

afsal_8281 said...

agak gerun dan mengerikan la besi
aku dengar guruh je bygkan mcm tu tanda langit nak runtuh
tgk tanah runtuh or bumi merekah rasa mcm bumi nak tenggelam

ahhhh
sume tu menakutkan
tp manusia masih mcm tu juga

besi said...

sal...manusia sebenarnya lemah. oleh itu jgn kita sombong dimuka bumi ini.........
takut adalah sikap baik jika kena pada tempatnya