November 17, 2009

juara dunia

rasanya pada hari minggu lepas banyak acara sukan yang diadakan tapi yang menarik perhatian ialah jaguh tinju dunia yg berasal dari filipina...manny pacquiao beliau telah berjaya merampas gelaran dunia WBO welterweight champion dari Miguel Cotto miguel cotto adalah juara bertahan dlm acara ini. itu pengetahuan semua...ini adalah acara sukan tinju profesional....maknanya bukan amatur macam sukan olimpik, asia or sea games...ini juara dunia profesional..... kiranya mamat filipina nie hebat la orangnya... dia cukup terkenal dinegaranya...sepatutnya kita sebagai negara serantau patut merasa bangga kerana pencapaiannya...sbb jarang sgt org dari asia tenggara leh jadi juara dunia dlm acara sukan yg berbentuk fizikal mcm nie... syabas manny pacquiao.......... p/s: bila la negara kita leh ada juara macam manny pacquio...

10 comments:

sis_nita said...

satu hari nnti..

mungkin akan muncul juara tinju dari Malaysia..

mungkin..

:)

dah tgk 2012..?

beh wooo..

besi said...

sis_nita ....dah tengok gak...
tapi kan...komen aku, teknologi filem ini telah menyelamatkan cerita ini...kalau tak ...mcm cerita biasa je.....2012 nie

Vee Violet said...

haaaiiiii besi....
mcm lama tak melawat...
besi... vee dapat tau jadi finalist miss soccer tue...
cuma nak upload pic tak dapat lagi...
nanti vee upload...
=)

besi said...

tahniah vee...
caya la vee.... vee nie hebat la orgnya.... nanti upload pic ya...

IT'S Me N.a.N.a said...

Maybe one day...

LotsOfLove-Pearls said...

dari Malaysia susah kot nak jadik juara..

hehe..
bukan memperlekehkan tapi perasaan saja..

besi said...

nana..harap2 la ada

LOL....no komen...kalau boleh kita nak juga tgk

YobSumo said...

selalunya negara apa yg selalu conquer hah? US ka?

yoro okino said...

tubuh kecik jer
agak2 klu tumbuk ko mesti terbng kn
huhuhu

besi said...

yob sumo....kebanyakkanya la..


yoro...heheheh