November 25, 2009

hari besar

apabila kita merayakan sesuatu keraian kita mesti merasa seronok dan gembira....kenapa? apabila kita berpuasa selama sebulan (ramadhan) dan diahkirnya kita menyambut hari raya(syawal) betapa nikmatnya hari raya itu..sbb kita sudah bersusah payah selama sebulan.. tapi sape tak puasa nikmat tue akan berkurangan sedikit...... begitu juga dengan hari raya haji@korban ini... rasa aku la...nikmat hari raya haji ini dpt dirasakan dengan maksimum bila kita menyambut hari wukuf dipadang arafah.. so kepada2 org yg tak pegi haji...macam aku ini, mungkin rasa kurang sikit....tapi kita jgn lupa ...hari raya haji juga dikenali dengan nama hari raya korban..... so untuk org2 yg tak pegi haji...dengan melakukan korban.. (berusaha mengumpul duit) nikmat hari raya haji ni akan dapat kita rasai.... begitu jugalah untuk keraian2 yg lain... contohnya majlis kahwin, konvo, dan sebagainya la apa yg aku cuba sampaikan..sesuatu perayaan itu akan lebih nikmat jika kita mengalami kesusahan sebelum kita mendapatkanya.. BOLEH KE MACAM NI? P/s: begitu juga tgk bola tgh2 mlm bila team kita menang hilang rasa ngantok heheheheh

16 comments:

eddie dewanaga said...

bila gerak balik kampung bro..?

awal pagi besok, kita ke Portugal!

sis_nita said...

smvoiii orang2 Chelsea darah biru ni..

:)

selamat ari raye aji yerr cik besi..

besi said...

gerak tengah hari kot...

bro betul ke fakta yg mengatakan
kelab porto tak penah tewas dengan kelab inggeris digelangang sendiri?
camno nak menang nie.....

apa2 pun maybe chelsea leh buat rekod tu lebur

besi said...

sis_nita....selamat hari raya dan
selamat menyambut ibadah korban.

eddie dewanaga said...

kat Stadium Naga tu memang blom ada Kelab EPL yg penah titik diorang, seri tu ada la, mana tau, kita jadik kelab pertama yg bakar naga diorang sampai rentung di sarang sendiri...!

besi said...

bro..harap2 berjaya pagi nie

misz benida said...

jom ak blnje g wak haji..hehe
jmput mkn dgg umh aku ye...

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Aidiladha, Besi..
Selamat Bercuti..

cik EPAL said...

tak tahu la kenapa saya tak suka tengok bola...heee

IT'S Me N.a.N.a said...

Selamat hari raya koraban besi. besi pegi ker lapah lembu nanti??

Vee Violet said...

Selamat Hari Raya Aidiladha Besi...
=)
Vee dekat Penang dah now...
^^

besi said...

miz benida....selamat aidiladha

LOL tq..dan selamat bercuti gak utk kamu

cik epal.. tak suka tak pe..
nanti mesti dpt ngan org yg suka tgk bola...kena belajar suka2kan

nana...kena la lapah lembu..sbb semua org kena tolong menolong...

vee...selamat aidil adha...
dan selamat bercuti dan berjaya..k

DrSam said...

Salam Aidul Adha. Innamaal usri yusro...

besi said...

selamat aidiladha dr...

afsal_8281 said...

boleh besi
ye betul tu

as usual la kan
bersusah2 dahulu
bersenang2 kemudian

tp aku neh
tak nampak arah kesenangan lagi
masih berusaha ke arah itu
hehehe

besi said...

sal...kata org pelan2 kayuh