November 19, 2009

mata

mata pancaindera yang penting mata juga adalah nikmat tuhan yang tidak ternilai hargailah mata........ mata membolehkan manusia melihat alam dan menjalani kehidupan didunia dengan jayanya........ mata kita juga ada kelemahanya ia tidak mampu menjalankan tugasnya jika tiada wujud cahaya... tanpa cahaya mata tidak mampu utk melihat... so mata dan cahaya adalah pasangan yang saling memerlukannya......... p/s: kenapa bintang kita dipanggil MATA HARI..sbb dia mengeluarkan cahaya cahaya ngan mata saling memerlukan

7 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

salam..

cahaya mata..

cendera mata

per'mata' hati

I Love my eyes..

Kalau tak de cahaya umpama buta

afsal_8281 said...

mataku da rabun
sudah bermata 4 aku neh
tp skang pakai mata tiruan
contact lense lah
hiii3X

YobSumo said...

hari tu datang dari mana? kenapa mata hari bukan mata kuning, mata oren, mata bulat dan lain lain?

AIN-ALIN said...

sbb tu nama I Ain.
hehe. takde kaitan eh?

IT'S Me N.a.N.a said...

MATA sangat-sangat diperlukan dalam hidup. Jgn salah gunakan mata utk buat jahat pulak..hihie..

cik EPAL said...

jagalah mata anda elok elok ;)

besi said...

LOL...betul tu tak de cahaya mata kita tak berfungsi..


sal...heheheh canggih sekarang nie
tak pe janji nampak lagi'

yob sumo...nak aku jwb ke? hang pun tahu knp..jgn malukan diri sendiri k...hehehehe

ain...salam..takpe nama you org sebut..maklum la ain= mata

nana...benda jahat hehehehe

cik epal...baik