July 10, 2009

amarah

hari rabu yang lepas...masa nak balik keje
perjalanan aku telah tersekat...dengan keadaan jam
didepan....oleh sebab aku naik kapchai...leh la
cilok mencilok....sampai kat depan..rupa-rupanya
ada xcident sikit....aku tgk tak de yg teruk pun...
masalahnya perang mulut telah berlaku antara
mamat kereta dan mamat moto nie...ini yg telah menyebabkan
jam...kerana kenderaan mereka tak dialihkan...
kenderaan belakang sudah hon- menghon....
aku pun pegi dekat diorang...cakap "sudah la..
benda kecik je...tak payah besar2kan...
tapi mangkok 2 ekor tue masih betegang urat..
sehingga seorang tue dah nak naik tgn...
aku cepat2 tarik mamat yg sorang lagi....
kebelakang......ckp sekali lagi sudahla bang...
benda kecil je nie........kesian org belakang jam...
haram diorang wat tak tau je....menyampah betul aku...
tiba2 mamat seorang tue...cakap "ko tunggu aku nak telefon
...aku mmg pelik betul la...tak sampai 2 minit...sekejap je
5 biji moto dah sampai....dalam ati aku cakap...
diorang nak panjangkan rupanya......
tapi nasib baik la.... geng moto yg datang tue...suruh
mangkok 2 ekor tue alihkan kenderaan masing2...
aku ...bila dah laluan clear kira ok la tue....
malas nak tunggu selepas tue....lantak korang la...
bagi aku benda nie sebenarnya kecil je....
sebenarnya cukup salah seorang beralah...
dan org awam menyabarkannya.....mesti cool punya...
tak payah nak besar2kan.....
memang masa xcident kita panas...sbb tu la
kita org awam kena coolkan mereka....
aku pun penah juga kena macam nie...tapi cool je
sbb masa tue aku yang salah.....heheheheh..
pot pet pot pet...ada broder tue nasihat aku...diam
je la....aku tgk kereta dia ok, aku cakap kat broder tu
"bang kete abg ok je tak de calar pun...saya dh nak gerak nie
kita pun blah la....maknanya kita mengelak utk kejadian buruk....
tapi mangkok2 yg aku cerita tadi...diorang macam nak panjangkan..
amarah..semua orang ada........bagaimana kita mengawalnya, itu yg
penting.........
cool je...
p/s:itu sbb aku yg salah...kalau aku tak salah
tak tau macam mana lagi...hehheeh

13 comments:

afsal_8281 said...

emm sama la besi
pg semlm nak dtg keje jem pjg
aku ingatkan ape la kan
kot xcident teruk ke

smpai je kt tpt kejadian kan
sorg pmpuan tu jatuh moto
tak teruk pun
motor ngan kete tu kt tepi jalan je
tp aku herannye jam ngalahkan xcident teruk
yg tlg tak ramai
yg tlg tgk lak yg ramai smpai jam

hai org KL
nak kata perak or jakun
msing2 konon kata org KL
tp bab xcident ckit je pun
da jam
budus la

eddie dewanaga said...

amarah ni tidak menguntungkan sesiapa... sebaliknya ia menggugat pemikiran yg waras dan mencetus pertelingkahan... berdasarkan pengalaman, ia takkan habis jika satu pertelingkahan berlaku, bahkan akan melarat hingga bertahun2.

satu ayat yg masih terngiang2 di benak gua ialah...


"kalau kau nak settle, bunuh aku.. sebab jika aku masih hidup, merangkak atau mengesot sekalipun, aku mesti carik kau balik..."


sesungguhnya sabar itu senjata mukmin.

besi said...

sal...itu la manusia...


bro eddie..ya betul bro sabar itu yg sebaik baiknya....

DrSam said...

saya suka orang yang cool...tahniah! walaupun sekeras besi, namun masih control cooollll :)

besi said...

dr sam...mana ada sekeras besi...nick name je...heheheh

Yern Ain said...

whats up with the ashes and the cigar?

Miss Izah Mohamed said...

btol2.. klu xcontrol mcm2 jadi..
siap boleh betumbuk silap2 hb.. huhu

ish macam2 pangai laa manusia nie..
tp brani gk ar u p ckp ngan mamat tu.. tp dorg plak buat dek je..
ampeh..
hehehe

sis_nita said...

memasing tengah panas..

memasing tengah bengang..

tu yg memasing nak menang..

padahnyerr kita laa..

yang terpaksa lak bengang dan panas ati dengan depa2 yg sengal tuhh..

perjalanan sumerr jadikk tergendala..

besi said...

yern ain..pic tue tak de apa2...
gambar je...


miss izah...kena cool je...


sis_nita..nak wat camne..sabar je la

LotsOfLove-Pearls said...

xpena g LOL berhadapan ngn kes cenggitu..
rasanya kalau ader, mayb LOL cuba cool jer kowt..

hahha...

kalau dh berlaku baru tau cmner tindakan sebenar..

Miss Izah Mohamed said...

cool is cold.. gud2.. hehe
leh hapuskan api sedang marak :)

vidadarisakura said...

gila cool.haha

besi said...

LOL...entah la masing2 la kot..


miss izah..heheheh apai yg marak? simbah ngan air je

vi...knp tak percaya ke budak comel ?