July 8, 2009

hujah....

semalam tengok tv9 ada rancangan hujah....
tajuk debat patutkah ISA dimansuhkan
ahli2 panelnya Tan sri sanusi junid..(mantan MB kedah)
dan YB wee MP wangsa maju.....
menarik...penuh tertib dan mempunyai
pandangan yang pelbagai dan munasabah....
serta fakta2 yang masuk akal...........
semua orang nak negara dia aman...
semua orang nak negara dia maju
semua orang nak keadilan...
semua orang nak kesejahteraan.....
teringat satu kata2
undang2 dibuat untuk mengawal kekalutan
dan jangan jadi kan undang2 itu punca kekalutan..
so macam mana? nak hapuskan ke tak...
tepuk dada tanya selera.......
p/s: mana fauziah ghous..lama tak keluar tv....
dah tak berlakon ke?

12 comments:

afsal_8281 said...

tepuk dada tanya iman

Yern Ain said...

ISA ptt diteruskn.
dgn management yg btl.
dan mengikut undang2 yg ditetapkn.

besi said...

sal....ya ya ya...betul tue sal..
setuju...

yern ain....hmmm maknanya ada perubahan la....bijak la dia nie..
nak tanya sikit...pemilihan pres..kat sana sape dijangka menang? kempen diorang sama macam kita kat sini ke yen ain?

a.b geldofg said...

zaman btindak bukan lagi zaman bhujah
perabih air liur je

dah 52thn...duk layan hujah je

besi said...

a.b geldofg...pelan2 kata orang..mengejut nanti takut tak keruan lak....

DrSam said...

undang-undang ciptaan manusia ni kalau semua makhluk ikut, aman dunia.
masalahnya yang buat undang-undang pun tergelincir juga....manusia lah katakan.

besi said...

dr sam...betul tue, kadang2 tue macam tak logik juga...entahla..manusia manusia...

sis_nita said...

fauziah ghous ehh..
ha'ah laa..
lama taknampak dia berlakon..
tapi kan ke dia kat roda impian..
tak pon kena ISA gak kot..

besi said...

lupo lak dia bukak kotak Roda Impian...tapikan tak penah tgk la ri nie...

eddie dewanaga said...

ISA ada ketikanya masih perlu, terutama dgn golongan 'kap lam ya nga' yg sering menyalak tentang ketidakadilan pihak situ dan sini... juga sesetengah 'cha ya nun alif' yg masih lagi berkiblatkan bintang tiga dan semangat bendera tukul dan sabit...

untuk bangsa kita, mungkin tidak perlu lagi walaupun ada yg masih seronok menentang dan membangkang, kerana jika itu diambil kira, maka bermaharaja lelalah korupsi serta manipulasi kuasa pentadbiran bumi tercinta ini....

IT'S Me N.a.N.a said...

zaman sekarang nie banyak yang keluarkan suara. Tapi, apa yang dikeluarkan tak ada yang jadi.


** faudziah ghaous tgh main roda lar...

besi said...

bro eddie....hmmmmmmm satu pandangan yg jujur dari bro...


nana...hai...tak jadi tak pe..mungkin tak sesuai...tapi kalau tak suara langsung org tak tau...harap2 ada org dengar la kot...