July 21, 2009

kancil

kereta kancil....kecil kecil cili padi
kancil sebijak anda.....
itula motto untuk keluaran sulung kereta
kancil pada tahun 1994 dahulu......
semalam tengok berita....kereta kancil
telah dihentikan pengeluarannya....
maknanya selepas perodua tak akan
mengeluarkan kereta kancil lagi...dan
akan digantikan dengan viva....
pemilik2 kereta kancil tidak perlu bimbang
untuk mencari alat ganti, kerana perodua tetap
akan menyediakannya...bagi keperluan pengguna....
dengan kata lain...tak payah nak risau........
selamat tinggal kancil....kau tetap dihati
pengguna jalan raya di Malaysia......

12 comments:

eddie dewanaga said...

kancil ni rangup beb... pernah sekali tengok dia kena hempap dgn muatan treler yg terbalik di lebuhraya pasir gudang...

dah macam tin coke kena pijak!

tapi kancil ni banyak jasanya pada rakyat marhaen mcm kita ni, sejak dia wujud, 85% rakyat Malaysia yg berpendapatan sederhana mampu pakai kereta...

sis_nita said...

teringat kancil aku..
memula jual kat adik..
pastu adik jual kat member dia..
pastu laa ni ntah kemana..

tapi..

sampai laa ni masih teringat..
maklumlaa kete pertaman di hati..

besi said...

bro eddie...rangup? kete nie cc kecil, maknanya tak leh bawa laju2..masalahnya pemiliknya upgrade macam nak gila...tue yg leh jadi rangup tue...


sis_nita....itu kenangan tue..

afsal_8281 said...

emm bagus la tu
walopun pengeluaran dihentikan
tp sng cari spare part ok la

takpe...
kancil dan viva kan di bawah satu bumbung
mcm kancil dan viva teman la juge
nanti bakal berada di bawah satu bumbung jua
hiii3X

besi said...

sal..mmg la bwh perodua kedua duanya...tapi selepas nie hanya viva yang ada....

LotsOfLove-Pearls said...

viva lah harapan.
hehe..
bye2 kancil....
ngeee...

Joe said...

mungkin dihentikan pengeluarannya sebab rakyat malaysia dah makin membesar.

haha!

DrSam said...

kalaulah kancil ni perodua jual ambil lepas modal aja, lingkup Boon Siew!

eliza said...

:)

besi said...

LOL.....nanti jgn rindu2 ngan kancil lak k....

joe....heheheheh logik2

dr sam...kalaukan...tapi tak mungkin kot....


eliza...hai blogger paling cun..welcome back

afsal_8281 said...

biasalah tu besi
viva forever la lps ni
hii3X

eiza in the house.. said...

uitt...jgn ngata kancil..milah ku pun kancik jugak..