July 7, 2009

kaki

minggu lepas ada dengar kat radio
dlm temubual tentang seorang gadis
yang ingin memecah malaysia book of record
dengan berlari sejauh 2500 km
jauh tue.....kagum kagum kagum...
tapi yang lebih mengkagumkan....
gadis tue mempunyai rancangan
dan dijangka tahun hadapan..
dengan menjadi wanita pertama
berlari merentasi gurun sahara....
gempak tue...panas kat sahara tu
aku minggu lepas hantar moto
kapchai kat bengkel..sbb ada problem sikit...
masalahnya bengkel tue lebih kurang 0.5 km
aku malas nak balik jalan kaki...terpaksa suruh
broder bengkel tue hantar aku balik.....
aku cakap kat broder tue...lepas siap nanti
hantar la moto kat umah.....
tunggu punya tunggu haram tak siap2 lagi ke
moto aku.....
dengan malasnya aku memulakan langkah
nak ke bengkel tue.....bayangkanla lebih kurang
30 tapak boleh aku patah balik...tak larat....
sudahnya aku naik kete....pegi bengkel tu..
dan broder tue pun kena hantar moto aku juga....
semuanya disebabkan aku tak larat nak jalan kaki
jauh2 ,..................
tapi aku pelik...camne gadis tue leh berlari sejauh
2500 km.....dan akan datang nak berlari kat gurun
sahara..........
AKU...nak jalan kaki 0.5 km pun tak larat.........

14 comments:

afsal_8281 said...

ape la ko ni besi
0.5km pun tak larat ke
aku ari tu kt BTN kene lari
2km tau
pegi balik 4km
diberi ms 24 min tp aku habiskan larian aku dlm ms 14.44min
bukan nak membanggakan diri
tp yg penting semangat dan niat kita tu...

di mana ada kemahuan
di situ ada jalan

hendak 1000 daya
tak hendak 1000 dalih

renung2kan dan fikir2knalah
selamat beramal
hi3X

besi said...

sal...heheheh..sebenarnya bukan apa
aku malas je...hehehe
ko kat btn kena paksa mmg la sanggup.........heheheh

Miss Izah Mohamed said...

uiks.. bapak jauh..
cmno dia nk lari tu..
gune kaki besi ke ape.. adeh

i lari 100m pn xlepas.. ni kn plak.. 500m.. hehehe

besi said...

miss izah...500m? dia nak lari
2500 KILOMETER....bukan meter..lari macam jogging kot...

sis_nita said...

haaa..
sama laa ko ngan aku..
nak jalan pon malas..
hahah!
camnerr laa nak kurus aku nehh..
senam malas..
jalan malas..

blogging jerr rajin...
camnerr tu..

afsal_8281 said...

hehehe mmg la besi aku kene paksa
tp tu aku ckp
apa pun bergantung pd niat dan semangat
kalo ada niat takde semangat tak jd gak

am i rite dear?
hi3X...nak menang gak tu

besi said...

sis_nita....hehehe tak pe lepas nie kena jalan2 sikit...ambil semangat dari org yg nak pecah rekod tue...


sal...semua orang tau sal mmg seorang yg bersemangat...bagus camtue... lepas nie, kalau kena jalan 5 km pun sanggup....tgh semangat nie

eddie dewanaga said...

nak kena start exercise, bro... lari slow2 atas treadmill.

*nanti malam pertama takde la pancit... Oops!

besi said...

bro...itu kena training lain...ehhehe

Yern Ain said...

Di mana ada kemahuan di situ ada jalan.

:)

besi said...

yern ain dah bersuara kena dengar nie...baik mem....

shi3la said...

huhuuu ko kagum haku jakunn teruss..gilerrr jauhh tuhhh..kalo haku leh pitammm hoooo...ker koma terus haper..wakakaaa

DrSam said...

masing-masing ingin menempa nama. Biar belang terukir dicatatan sejarah.

besi said...

shila...boleh kalau nak...hehee


dr sam...manusia punya cara...dlm pelbagai gaya..tepuk dada tanya selera