July 13, 2009

jerebu

nie pic masa ok..........................
hari ini...kl jerebu teruk....
naik moto rasa macam tak selesa je..
kalau petang nie hujan....lega la sikit...
confirm menara petronas(KLCC) dah
hilang dari pandangan mata.....
mana hujan nie...?

18 comments:

sis_nita said...

kat sini pon jerebu..

sebab kat blkg skolah kebangsaan aderr manusia tak sekolah buat pembakaran terbuka..

dan pihak sekolah telah mengarahkan murid2 datang ke sekolah dengan memakai mask tuk keselamatan..

afsal_8281 said...

biasa la tu
dunia akhir2 ni
macam2 terjadi
dgn H1N1 tak habis2 lagi
jerebu pun makin menggoda
mata kan...

eiza in the house.. said...

kat bp tgh panas nie..

sabor jerk la besi..
hmm nanti balik keje...
jgn lupa pakai mask ekk

besi said...

sis........belakang sekolah org bakar sampah? mana leh dah main bakar2 nie...leh kena denda nie


sal...kena banyak sabar la...
knp aku tak leh nak komen kat blog hang? canggih sangat kot?


eiza...panas..mungkin sekarang nie musim panas...

afsal_8281 said...

takleh komen ke besi...
entah aku boleh je...
kak nita komen ok je kan kak...

ko try again eh besi
usaha tangga kejayaan
hii3X

besi said...

sal..mungkin pc opis aku tak leh nak entry komen blog sal...

eddie dewanaga said...

ramai lagi yg praktis pembakaran terbuka ni... dari sektor perladangan hingga bakar sate...

huh... lama tak mkn sate laa...

besi said...

bro...pembakaran sate..tak meyumbang sgt kot...hehehe..sedap tue dpt makan sate,...

LotsOfLove-Pearls said...

shah alam jugak jerebu.....

Miss Izah Mohamed said...

sib baik kt trg xjerebu.. huhu
klu xsesak napas gk lew..

doa2 laa moga turun ujan ptg ni.. hehe

besi said...

LOL...jgn lupa pakai topeng sakti..
heheehhe


miss izah..bagusla camtu...mesti ceria je kan

IT'S Me N.a.N.a said...

betul2..jerebu kat puchong pun makin teruk.dush! x boleh langsung nak holiday kat KL nie..hehh..

besi said...

nana...maybe sekajap2 je kot..esok la nie...leh je kalau dari puchong nak dtg kl...mesti dah clear esok

Joe said...

pagi ni jerebu.
tanah gambut terbakar.
atau dibakar oleh orang.

masalahnya kat belakang sekolah kebangsaan. kesian anak2 kecil terima akibat.

besi said...

joe...macam sama kes ngan sis_nita je....nie cerita yang sama ke?

Yern Ain said...

surabaya pn panas sepanas-panas kejadian.

:(

malas g class.

Miss Izah Mohamed said...

ehhehe biase laa..
kt kg aman damai tenang je.. xde air polution ni.. ngee~

moh laa balik kampung.. :)

besi said...

yern ain...kena rajin2 pegi class..air cond kan..


miss izah...bulan depan baru leh balik kg...awak tue asyik berjalan kt kl je....heheheh