October 21, 2009

pilihan hati

sekarang kecoh dengan khabar angin yang mengatakan akan ada pilihanraya untuk seluruh negeri perak....? maknanya dewan undangan negeri akan dibubarkan.....dan ini akan membuka jalan utk diadakan pilihanraya negeri..... susur politik dinegeri perak sebenarnya tidak stabil sejak perlompatan 3 adun...masalahnya' 3 katak ini mengistiharkan mereka sebagai bebas dan bukan sebagai ahli parti BN... BN 28... PR...28 dan 3 bebas...... maknanya masih lagi tidak stabil........ hakim mahkamah tinggi mengatakan Nizar MB..yg sah hakim mahkamah rayuan mengatakan zamberi MB yg sah dan 5hb november ini tunggu pulak apa keputusan hakim mahkamah persekutuan.......... semuanya masih kabur......... khabar mengatakan ada piliharaya ini entah betul atau tidak semuanya tidak pasti... sebagai pengundi dinegeri perak... aku tunggu dan lihat sahaja........ kalau ada election gua balik la utk mengundi......itu je tanggungjawab aku... apa2 pun kepada pihak2 yg berkenaan pastikan semuanya keadaan aman,harmoni dan sejahtera hendaknya.........

11 comments:

eddie dewanaga said...

seharusnya begitu la...
sepatutnya dari awal ketegangan ini berlaku,
jadi tiadalah yg menderhaka pada kebawah duli Tuanku.

semoga Perak kembali utuh biar siapapun yg memegang.

besi said...

bro...rasanya kena tunggu
hakim mahkamah persekutuan bagi
penghakiman dulu kot.....
apa2 pun tunggu dan lihat je...

sis_nita said...

yerlaaa..

aku pun dah tahap kesian nengok politik kat Perak ni..

apa2 pun yg bakal terjadi.. rakyat perlu yang terutama..

hurmmm..

besi said...

itulah demokrasi....dari rakyat, untuk rakyat dan kepada rakyatlah dia kembali........

LotsOfLove-Pearls said...

besi,
au tak alert pun sal politik..
dah malas kot..
papun, kita mengharapkn yg terbaik..

eiza in the house.. said...

semoga dpt pemimpin yg bertangung jwp bro..aku pun rupanya org perak jugak..huhu..sedey2

besi said...

LOL...ya la...semua org harap yg terbaik....


eiza.....bukan org BP ke?

DrSam said...

kira harap dan doakan yang terbaik - buat sekelian rakyat. Bior le gajah bertarung...

Vee Violet said...

alamak... kalau pasal politik ni Vee kurang amik tahu sikitlah...
hihihi

besi said...

dr sam...ya la harapan tue


vee...hehehe tak pe...its ok

eiza in the house.. said...

terlahir kat ipoh nak wat cmner kira org sna le..