January 18, 2010

nasi

orang asia termasuk juga rakyat malaysia suka makan nasi........ boleh dikatakan sumber karbohidrat yang utama bagi tumbuhbesaran manusia......... bukan apa........sbb kat malaysia ni nasi...ditanak bukan hanya secara biasa....selain nasi putih terdapat pelbagai jenis nasi yg diresepikan oleh org2 malaysia. 1.nasi putih 2.nasi lemak 3.nasi beriani 4.nasi minyak 5.nasi kari(sedap nie..pnh jumpa kt kedah je) 6.nasi goreng ini yg aku tau je.....yg tak tau entahla. bukan apa........kadang2 termenung kalau tak de beras...apa rakyat malaysia nak makan?

12 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

besi,
banyak kot makanan pengganti.
roti salah satu.
huhu tapi mesti cari nasi nyer..

kuntumz said...

emm klo tak der nasi, kiter leh lagi idup tpi klo tak der rokok, ko nk gantikan ngan apa plak yob??hehehe

besi said...

LOL.......mmg la leh ganti ngan roti, tapi tak kenyang la...heheheh

kuntumz...ish.....lari tajuk nie

Vee Violet said...

Vee suka nasi beriyani gam, nasi kerabu, nasi lamuni, nasi goreng kampun, nasi goreng cina... hahahah... banyak kan? tp vee jarang makan nasi...
maybe seminggu sekali or 2 minggu sekali rasanya... kdg2 berbulan tak makan

misz benida said...

mna nsi kerabu????
hmmmm,,,aku nk mkn cereal je..
jga body..haha

besi said...

vee...nasi lamuni? apa tu..tak penah rasa la....knp jarang makan nasi...?


misz benida...cereal je...rugi nikmat dunia....heheheeh

Vee Violet said...

Vee tak tau ape nama scientific 'lamuni' tue... and vee pun tak tau samada spelling tu betul ke tak. nasi nie dimasak dengan satu sayur, warna nasi tue nanti bertukar ke kelabu sikit... sedap tau... baik untuk kesihatan kalau tak silap... errmmm..sebab tak makan nasi, sebab vee makan apa yg 'badan' vee suka... =)
kwn2 rapat vee tahulah vee nie jenis jaga permakanan sikit...
Besi, exam vee semalam... thanks...
and bukan b'day vee tau... b'day Ieda.. blogger yg lain... :)

IT'S Me N.a.N.a said...

besi...nana ingatkan nk stop mkn nasi lar. Dah makin gemok nie!!! huwaaa..

besi said...

vee...tq d info..nanti2 leh cuba lak... apa2 pun gud luck la utk vee


nana...gemok? tgk pic ok je..
kata org sedap2 badan la tue

AIN-ALIN said...

nasi ayam! Terbaekkk! ;p

besi said...

ain.......ya la

eddie dewanaga said...

pernah mkn nasi ambang, nasi beringin, nasi rawan, dan puluhan jnis nasi dari pelbagai jenis bangsa indonesia..??

kat jb-singapura, semuanya ada. ia berasal dari jawa, bawean (boyan), bugis, banjar dan macam2 lagi.