January 25, 2010

plastik beg

pasar raya2 yg ada kat selangor sekarang nie setiap sabtu tidak menyediakan plastik beg utk pengguna.......... hmmmmm utk alam sekitar katanya.. aku jarang sgt pergi ke pasar raya2 ni. sabtu lepas kebetulan pergi...budak kat caunter tu cakap kita hari sabtu tak sediakan beg plastik....termanggu kejap.... terpaksa aku bawa barang gendong camtue je.. apa2 pun kalau utk alam sekitar aku setuju je......... lepas ni hari sabtu tak nak pegi kat pasar rayala.........

9 comments:

vidadarisakura said...

ntah.macam aku nda sokong betul pun hari tanpa plastik. menyusahkan org ramai.

besi said...

vivi...utk alam sekitar, kena sokong lepas nie k

kuntumz said...

menyusahkan jer..bygkan klo org tu beli byk brg pd hari sbtu??kene plak bawak beg plastik dri umah byk2....
bagi aku tak berapa releven sgt.asai dia buat seari jer..hari2 lain,klo shopping depa bagi lak plastik...

besi said...

apa la yg susahnya jia oii...
kalau beli byk2 bwa la troli,,,,,
troli terus je pegi kat kereta...
yg susahnya bila org beli brg sikit
cam aku nie...takkan 2-3 ketul je nak bawa troli? tul tak?

misz benida said...

ad ke cm tu...
kalo xsedia beg plstic,gntikan la ngan ppr beg..wak cm kt ngra barat..hbis kalo beli brg stu troli xkn nk gendong cm g2 jek..huhu

besi said...

misz benida...percayala..manusia punya caranya...senang je nak settell tu..

Vee Violet said...

hmmm... bagus benda tu cuma - sebenarnya ada beg pengganti beg plastic tue... ;)

p/s : besi sihat? vee baru buka blog nie... busy sgt dari pagi tadi

besi said...

vee........sihat je, sian vee, monday2 dah busy...take care...tau

eddie dewanaga said...

kat jb dah banyak kempen bawak beg kain dari rumah... memang patut kita sokong untuk bumi yg lebih seimbang.