April 13, 2009

bayangan

bayangan.........
merupakan satu imbasan kepada sesuatu
benda, perkara, perangai, dan lain2 lagi...
bayangan mungkin juga satu reaksi kepada
sesuatu perkara yg berkenaan.........
mengapa bayangan ini penting?
sukar untuk menentukan bayangan ini
penting atau tidak....semuanya bergantung
kepada cara dan tujuan ataupun halatuju
penafsiran bayangan itu................
apakah bayangan ini relevan...?
semuanya masih samar sebab jawapannya
tetap sama bergantung kepada situasi.....
pernah tak kita berada didalam bayangan
yang tidak pasti..........ahhhhhhhhh bayangan itu
sendiri mmg sudah tidak pasti lagi....
ok la..........fikir sendiri la bayangan ini
perlu atau tidak.........
p/s kadang2 bayangan nie ok juga

21 comments:

vidadarisakura said...

kalau gila bayang?
hee

sis_nita said...

bagi akak bayang-bayang ni kanss selalu menghantui akak..

yerlaahh.. bila nengok bebayang, terasa diri teramat slim sedangkan realitinyerr tak lerr slim manerr.. hehehehe!

eliza said...

bayangan maut...

besi said...

vi...gila bayang tak pe...selagi tak mencederakan org atau diri sendiri....

sis_nita...slimm jangan risau heheh
kalau tak de bayang tue

eliza...bayangan manja tak de?

eiza in the house.. said...

bayangmu melekat dikalbu ku..huhu..

statement maut tu..

a.b geldofg said...

bayang..kwn shidup semati

LotsOfLove-Pearls said...

"aku selalu terbayang wajahmu di mana-mana.."

huhu..

Comment sis nita tak tahan. wahaha..
lawak ar kak..

besi said...

eiza...bayang2 kan semuanya tak pasti....


ab...masa hidup je kot..masa mati
tak de dah...


LOL...hehehe..semua itu bayang2
sis_nita...biar la dia heheheh

LotsOfLove-Pearls said...

aku ada lagu besh..

"Bila wajahmu aku bayangkan, terasa sayang, kurasa rindu.."

lagu saper?
teka..
teka..
huhu..

besi said...

LOL...kalau pasal byangan nie
lagu lama aku tau la...rindu bayangan lagu yg jay jay nyanyi tue...

ain si kacak said...

aku suka peterpan dan bayang-bayangnya..

besi said...

ain...cerita cartoon nampaknya, tapi best jugak citer tue...

eddie dewanaga said...

gua penah dibayangi rasa bersalah, dulu gua amat jahat, usik orang, sakat orang, hingga satu ketika gua sedar, satu hari gua pasti meningkat usia, gua takkan sekuat ini selamanya, gua mula tinggalkan yg kurang elok, berhijrah ke satu harapan yg pasti...

*berkawan dgn setan, kita jadik setan, berkawan dgn orang, kita jadik orang...

jika seringkali di bayangi rasa curiga, rasa bersalah yg amat ketara, gua minta bantuan Allah s.w.t, kerana dia Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani.

besi said...

bro eddie...manusia yg mengakui kesalahannya adalah manusia yang baik...caya la bro...lu kiranya cam tip top....harungi bayangan silam dengan jayanya

manje said...

bayangan sentiasa berada di sisi kita... huhu jgn takut krn itu cuma bayangan...

besi said...

manje....bayangan baik jika dampinggi kita kat best...betul tak...

Y E R N ain said...

bayang2 terjadi apabila cahaa tidak dapat menembusi objek legap.

sekian pelajaran untuk hari ini.

bye2 murid2!

haha!

DrSam said...

cerita pasal bayang-bayang ni buat tersenyum sendiri teringat kata-kata hikmah pujangga kat kantin...

Masa muda bayangan hidup
bila dah tua pengangan hidup

besi said...

cikgu yern ain...terima kasih dari tunjuk ajar cikgu.........


dr sam....dlm maknanya kata pujangga tue

A a D i I ? said...

bayang?
layang?
sayang?
dayang?
mayang?

ah, merepek suda!

besi said...

Aadil...knP? sabar k