April 10, 2009

teknologi hijau

malam tadi lepas balik keje....
pegi dengar ceramah.....
bukan ceramah agama....tapi ceramah
politik.......
layan je...........nak dengar other side.....
dlm banyak2 benda yg dia ceramah tue... aku tertarik dengan kementerian yg baru yg diumumkan oleh PM kita......... penceramah ini, mengulas isu ttg sebuah kementerian yg ditukar namanya kepada,. kementerian tenaga, teknologi hijau dan air aku sendiri tertanya tanya teknologi hijau....ini adakah ianya berkaitan dengan sumber tenaga selain minyak? entahla...masih samar2 lagi.............. diharap menteri yang dilantik dalam kementerian ini cepat2 la buat hebahan atau penerangan kepada rakyat tentang teknologi hijau ini? rakan2 blogger yang bijaksana...kalau ada info mai habaq mai la kat kita.....hehehehe p/s...aku dah ingat lain pasal teknologi hijau nie hehehehe

23 comments:

sis_nita said...

akak rasa kan.. ijo yang ko pk kan.. sama ngan ijo yang akak pk..

hehehehe! haaaa.. kantoiii..

hmmm.. pelik ler nama kementerian ni kansss..

besi said...

sis_nita..mana leh sama apa yg saya pk ngan sis pk...heheheh

LotsOfLove-Pearls said...

eh..
aku xperasan pulak..
nak cari info dulu ar..

thanx info taw..

apakah yang hijaunya dlm fikiran korang neh?

aku xterfikir apapun..
huhu..

besi said...

Lol....tak de apa2 hehehehe pk yg hijau tue...bias2 je.........

joegrimjow said...

hijau adalah satu warna

besi said...

bro...tau la hijau tu warna...takkan la pasal warna nak wat kementerian ehhehehe

A a D i I ? said...

teknologi hijau ialah spesis teknologi yg berwarna hijau!

kakaka..sengal! =)


lalala~

ain si kacak said...

teknologi hijau tuh mungkin merujuk pada segala macam teknologi yang berasaskan hijau..

huhu..
apapun, mintak2 menteri baru nih buat kerja dengan dedikasi.

besi said...

aadil....heheheh kalau camtue aku nak wat mangkok warna hijau...teknologi tue........heheheh

besi said...

ain...teknologi berasaskan hijau tue apa? tanya sikit nick name ko kenapa ada kacak?

LotsOfLove-Pearls said...

hahaha..
hijau adalah satu warna..

lawak ar comment..
huhu..

betul jugak.

shi3la said...

haku ader dgr pasal teknologi ijo nihh..tapi tak ingat lak mendenyer..tapi kan kalau pasal air haku tau ler...

besi said...

LOL.....mmg betul la hijau tu calour heheh


shila...air? bukan isunya heheheh
semua org tau........

a.b geldofg said...

hijau pas kot?

eddie dewanaga said...

mungkin berkenaan teknologi yg berasaskan earth-friendly...

yang tidak mencemar udara, yang mesra bumi...

**itu pandangan gua je, entah betul atau tidak, gua bukan pandai sangat.

besi said...

bro ab...PAS hijau putih...hehehe


bro eddie...kita tunggu je la menteri wat penerangan

DrSam said...

green energy... kementerian ni mesti tokay biofuel/biodiesel. Paling tidak pun broker jualbeli carbon (carbon trading) yang kita dapat free kat udara.

Orang dalam kementrian baru ni mesti hebat macam Incredible hulk!

besi said...

dr sam...tenaga baru nie leh wat duit jugak ke?

vidadarisakura said...

botol hijau?


haha

eiza in the house.. said...

hijau warna kegemaran ku..hehe

besi said...

vi...mangkok hijau la..baru best...


eiza...nice calour

A a D i I ? said...

bolebolebole..
ko buat mangkuk jamban kaler ijau.
amcam?

lalala~

besi said...

Aadil,,, boleh aje asal bhagia...