January 22, 2009

imam

aku lepas abis keje.....terus je pegi cheras nak tgk bola...
tapi awal lagi...pegi singgah kat food court downtown
apa lagi makan la.....
kat situ ada la surau...elokla..maghrib pun dah masuk
lepas ambil wuduq...masuk dalam surau...diorang suruh aku jadi
imam...ishhh aku tak berani la...
aku cakap la..tak leh la bang...sambil tersenyum....
nasib ada bro yang sorang lagi sanggup...
jadi leh la jemaah kat situ...
isunya sekarang..sampai sekarang aku tak berani
lagi nak jadi imam...kalau jemaahnya org yg
aku tak kenal...tapi kalau kat opis boleh je...
level of confident tak de....
kenapa macam tue? aku pun tak tau la....
kena dalamkan lagi ilmu nie...
ilmu confidentkan diri.....
petua? sape ada...
dah banyak kali kena macam nie
malu la.................

16 comments:

eliza said...

mudahan tercapai la niat ko :)

*tiba-tiba aku pun mo jadi insap la baca entry ni.

besi said...

malu..la..sbb tak boleh bila
orang mintak....

eliza said...

usaha tangga kejayaan encik abang..

manatau aku boleh jadi makmum ko plk..hehehe

besi said...

heheheh

apisz said...

insyaALLAH, kena biasekan jer..nnt nak jadi imam pd eliza camne lak..kan kan...

ab geldofg said...

briman juga ko rupanya ye

besi said...

apisz..ko lain la ustaz..
jadi imam nie tak de halnya..


ab geldofg... bro rock2 jugak..
yang wajib kena kan....

eddie dewanaga said...

tahniah kerana berniat utk memimpin, perasaan yg sama penah gua rasa, insya-Allah, Allah Maha Pengasih...

besi said...

eddie tq bro....wa caya sama lu

eiza in the house.. said...

besi
kene mula dari sekarang bro...
esok nak imamkan anak isteri lak....hehehe:)

besi said...

tu la eiza...kena sedia nie
heheheheh

Miss Izah Mohamed said...

btol tu.. nk jd imam ni bkn leh wt men2.. t/jwb besau tu..
insyaAllah.. akan tcpai laa hajatnye tu one day

vidadarisakura said...

assalamualaikum...







hee

baiklah pula tiba2..
haha

besi said...

miss izah..tq dorongan mu jadi
panduan



vi....tak la baik sgt ...
biasa2 je...

vidadarisakura said...

er...
ada aku cakap ko baik?
haha

besi said...

heheeh