January 19, 2009

nasi lemak

nasi lemak...dipahamkan hanya terdapat dialam melayu sahaja
sesuai untuk dimakan diwaktu pagi dan malam..
basic nasib lemak...sambal ikan bilis timun dan telur shaja...
tapi sekrang lauk pauk nya dah pelbagai....
harga..berpatutan....
aku pagi pagi mesti kena nasi lemak...
tak tau la kenapa.....
kat tempat keje nie...nasi lemak tuu dia pak tam je
yang aku belasah...
kat kl nie macam2 tempat aku dah try nasi lemak...
kat kg baru dah....biasa je...
kalau kat ampang tue..mlm2 sebelah ampang point
biasa je....
tepi jalan pagi2..kat depan bangunan mmc sebelah crown plaz
sedap sikit....
batu 9 cheras sebelum kg melaka..pagi2 sahaja... itu sedap
dah lama tak try...
tanya kawan aku semua diorang cakap kat tempat diorang
punya nasi lemak lagi sedap....
aku kalau, org kata ada nasi lemak sedap aku mesti nak try...
(area kl )...rasanya banyak tempat aku dah try dah...
tapi sebenarnya aku amat rindu dengan nasi lemak
yang berada diutara malaysia...
sampai sekarang aku masih tak dpt lupakan rasanya.
kat kl nie..tak dapat nak lawan nasi lemak changkat sentol dan
nasi lemak kg darat...di kedah
aku rindu dengan aromanya.............
bila la nak pegi sana balik......
setuju tak dengan kenyataan
NASI LEMAK SEBAGAI MAKANAN MALAYSIA

8 comments:

eliza said...

bila mo belanja aku makan nasi lemak changkat sentol tu...dengar macam sedap la..

besi said...

eliza...jauh la kat kedah...
aku pun lama dah tak pegi...
kat sana nasi lemak apa yg sedap?

ab geldofg said...

wah...ko memang pakar nasi lemak ..nampaknya

besi said...

tak la pakar...
pakar makan je

eddie dewanaga said...

sekiranya lu berpeluang berada atas highway menuju selatan, jgn lupa singgah di hentian Pagoh, terdapat nasik lemak panas yg sungguh enak sekalipun cuma bertemankan sambal tumis dan sebiji telur rebus, sehiris dua timun nipis dan 2-3 bijik kacang tanah...

perjalanan lu akan jadi memori indah!!

besi said...

eddie..nanti kalau gua pegi johor..
mesti gua cari nasi lemak yg lu cakap....

vidadarisakura said...

nasi lemak sabah terbaik!
haha

besi said...

jauhnya..vi