January 7, 2009

Lang sewah

Spesis burung helang
orang kampung panggil burung nie burang lang sewah(ini baru anak dia)
burung lang jenis nie suka makan anak ayam
so kena jaga jaga spesis jenis ini... pemangsa
nama saintifik dia tak tau....
nama burung lang jenis nie mungkin berbeza beza
disetiap tempat... tempat lain aku tak tau..
tapi tempat aku org lang sewah...
itu je nak cite......

14 comments:

Miss Izah Mohamed said...

aah.. tau2...
i pn pggl lang sewah ;p

besi said...

kat tgganu pun panggil lang sewah..
hmmm sama cam perak la...

zairi said...

lang sewah?memang x penah dengar aku ni.bahasa kampung baru panggil ape?kalau lang buana tu aku tau la.

ab geldofg said...

tmpat aku pnggil brung punai hehehehe

besi said...

zairi...apa lak..lang sewah spesis burung helang la... helang usa pun ada....yang nie lang sewah la

besi said...

ab geldofg....burung punai ye...
ko jgn tipu nanti kena luku...
hehehehehehehe

eliza said...

aku x prnah dgr atau tgk pun burung ni dkt zoo..burung ni ada ajaib ka? hehhehe

besi said...

eliza..mana ada ajaib
ala pic anak burung helang itu je

DrSam said...

mulanya nak panggil lang sawah, tapi tersasyul jadi lang sewah. ceritanya...:)

besi said...

logik jugak drsam...

eiza in the house.. said...

ermm..nasib baik bukan langsuir..hehe.

hai besi :)

Amirul Azril said...

Sape2 yg dapat tangkap spesis helang boleh jual kt saye.whatsapp 0145317514...

Shamirul Shafiq said...

Sye ad jual helang sewah law berminat pm sye 0167047155

Shamirul Shafiq said...

Sye ad jual helang sewah law berminat pm sye 0167047155