January 7, 2009

politik

semalam penamaan calon untuk pilihanraya kecil parlimen P36 kuala terengganu.... spr penggumumkan bahawa ada tiga calon yang menawarkan diri calon umno, pas, dan bebas...maknanya 3 penjuru... rasanya semua orang dah maklum..bahawa pertandingan ini lebih tertumpu kepada calon umno dan pas.... tapi yang hendak aku utarakan disini ialah mengenai kelancaran proses penamaan calon yang berlaku semalam ramai pihak memuji pihak polis yang berjaya mengawal keadaan penyokong yang dikhabarkan hampir 30 ribu berhimpun di kuala terengganu... bukan senang nak kawal orang ramai sebanyak tue.... tahniah la...satu permulaan yang baik... tapi aku selalu musykil la...keadaan kecoh pada hari penamaan calon akan berlaku jika, calon umno akan menentang calon keadilan.. mengapa ini berlaku? banyak contoh contohnya antaranya dilunas kedah, di ijok selangor.. dan yang terbaru di permatang pauh.. kenapa semua ini berlaku....pelik jugak..bila lawan ngan pas semuanya ok tapi bila melawan keadilan...hmmm macam teruk sangat jadinya... apa apa pun selamat berkempen untuk ketiga tiga calon... selamat menjadi hamba rakyat...hehehehheeh

4 comments:

ab geldofg said...

org malaya suka politik tapi tk pandai bpolitik...tu yg kena tipu je oleh KERAjaan

besi said...

ya ke? camne lak kena tipu

DrSam said...

pemimpin kena memimpin rakyat, bukan kena pimpin. mana-mana pun o.k asalkan tahu amanah dan tanggungjawab yang dipikul. asalkan rakyat yang mendapat faedah.

besi said...

setuju ngan dr sam